06-09-2020 SCG'18 VR2 VR1 - Alem VR1 3 - 7

SCG'18 VR2 - Alem VR1   3-7    (2-3)

Alem VR1 maatje te groot voor SCG'18 VR2

Vandaag stond de tweede bekerwedstrijd op het programma, uit tegen SCG’18.

Om 12:00 uur trapte Alem af. Alem was op het begin van de wedstrijd een beetje zoekende in het veld en al snel werd duidelijk dat de scheidsrechter geen zin had in tegenspraak. Ilse merkte dit het snelst en kreeg de gele kaart te zien, met het gevolg dat ze 10 minuten naar de kant moest. Even later werd er net buiten de zestien een overtreding gemaakt door Alem. Vrije trap SCG, helaas resulteerde dit in een 1-0 achterstand. Door een mooie pass van Fenne kon Noortje de 1-1 maken. Alem kreeg steeds meer kansen en Anke wist één van deze kansen te promoveren tot een doelpunt, 1-2. Jammer genoeg viel hierna de eerste corner aan de zijde van Alem. Door drukte voor het doel kon SCG de gelijkmaker maken, 2-2. Alem was erg wisselend aan het voetballen en de ballen kwamen niet altijd even lekker aan. Gelukkig waren de laatste 10 minuten van de eerste helft voor Alem, dit resulteerde ook in een 2-3 tussenstand na een goal van Noortje.

Na de rust werden er wat speelsters gewisseld aan de kant van Alem. Door een foutje achterin wist SCG al vroeg in de tweede helft de 3-3 te maken. Uiteindelijk ging Alem toch beter voetballen en er werden mooie combinaties gemaakt. Noortje maakte kort na de gelijkmaker, de 3-4 door een pass van Fenne na een hele snelle counter. Nikki wist ook een mooie voorzet op Noortje te geven, 3-5. Alem was hierna niet meer te stoppen en met 2 afstandsschoten maakte Noortje ook nog eens de 3-6 en de 3-7. Gelukkig mocht Fenne vandaag ook nog scoren door steekpass van Noortje, 3-8.

Met een mindere eerste helft, kon Alem zich uiteindelijk in de tweede helft bewijzen met een mooie 3-8 overwinning.

Supporters die vandaag aanwezig waren, bedankt!

Volgende week staat de laatste bekerwedstrijd op het programma, namelijk thuis tegen Haarsteeg. In die wedstrijd zal beslist worden wie er door gaat naar de volgende ronde in de beker!

NB:
Scheidsrechter van Eijndhoven heeft een foutieve uitslag genoteerd op het digitale wedstrijdformulier en dit aan de KNVB verstuurd, zodat 3-7 de officiele uitslag is van de wedstrijd tussen SCG'18 VR2 en Alem VR1.

Anke van Boxtel
Fenne van Mil