23-09-2018 MEC'07 VR1 - Alem VR1 2 - 3

MEC'07 VR1 - Alem VR1   2-3    (1-2)

Alem VR1 wint ondanks arbitrale dwaling

Vandaag de eerste wedstrijd van de competitie!! Misschien ook wel de moeilijkste. We spelen uit tegen MEC’07.
Twee jaar geleden was dit de nummer 2 in de competitie waarin wij kampioen werden. MEC’07 is een gewaagde tegenstander. Is kijken hoe het vandaag gaat lopen.
Het is echt een heerlijk Nederlands weertje, regen dus... Tijd voor de wedstrijd.
De eerste 30 minuten waren niet slecht. We merkte dat we moesten blijven vechten om bij het doel te komen. Met een aantal mooie passes tussen Keli, Lisa, Fenne en Marleen lag de bal in het netje van de tegenstander. Goaaaaal!! Marleen maakt de 0-1.
Dit hebben we nodig een voorsprong. Hopelijk kunnen we deze voorsprong behouden. Er worden goede combinaties gemaakt en Noortje staat als een ster te keepen. Na 25 minuten schiet Fenne de 0-2 binnen. Na dit doelpunt hebben wij besloten om zoveel mogelijk te verdedigen, dit ook om onze krachten te besparen.
In de laatste 15 minuten van de eerste helft is er een vergissing in de verdediging van Alem. MEC krijgt de kans om af te werken. Helaas het staat 1-2. Tijd voor de rust.

De tweede helft bleef Alem verdedigen. Er werden wederom goede passes gegeven en er werd ook maar alles aan gedaan om het balletje uit de zestien te houden. Mec kreeg steeds meer kansen, maar elke keer stond Noortje daar. Het werd gevaarlijk en we moesten goed opletten.
Het lijkt er sterk op dat de scheidsrechter langer door wilt voetballen om MEC toch nog een doelpuntje te gunnen.
MEC krijgt een corner en schiet deze voor het doel. Alem onderschept de bal, maar weet de bal niet uit de het 5 meter gebied te houden. Met zeker 15 man voor het doel werd er elke keer opnieuw en opnieuw geschoten. Steeds had Alem het geluk dat de bal niet over de lijn ging. En eindelijk de bal was uit de 16. Maaaaaar dan...... de scheids besluit MEC ineens een doelpunt te geven??????!!!!!
Wat gebeurd hier???????? De bal is niet eens over de lijn geweest, sterker nog deze bal was een halve meter van de lijn af ????.
Het stond ineens 2-2. De emoties waren duidelijk zichtbaar bij alem en protesteerde bij de scheids, dit had helaas geen zin...
Alem mag weer aftrappen en Marleen weet de 2-3 nog te scoren!!!! Daar was het eindsignaal. De 3 punten gaan mee naar Alem!!!

Wat een wedstrijd, wat een ontlading en ja dit plaatje hieronder zegt genoeg over hoe wij ons voelde na de wedstrijd!

Fenne van Mil
MEC'07