01-03-2015 Alem VR1 - GVV VR1 1 - 2

Alem VR1 - GVV VR1   1-2    (1-1)

Vrouwen GVV nemen de punten mee uit Alem

Afgelopen zondag stond dan de uitwedstrijd tegen de vrouwen van Alem op het programma.
Alem die net onder GVV staat in de competitie, wist in oktober vorig jaar de 3 punten mee te nemen uit Geldermalsen. De dames van GVV waren vastbesloten hetzelfde te doen bij Alem.

Dat bleek toch een behoorlijke opgave, want Dirkje de Leeuw het goed voetballende team van Alem wist na 20 minuten spelen het net van GVV te vinden door een goed uitgespeelde counter.
GVV creëerde vanaf het begin al goeie kansen maar het lukte pas na 30 minuten spelen in de eerste helft de stand weer gelijk te trekken. Door een assist van Quirina van Eck wist Sabrina Veldhuizen de stand weer op 1-1 te zetten.
Ondanks nog een reeks goede kansen voor GVV bleef de stand met de rust op 1-1.

GVV begon de 2e helft wat feller en stabieler aan de wedstrijd. De achterhoede had de boel goed dicht zitten met Merle van Son als centrale verdedigster.
GVV creëerde direct weer kansen en dat resulteerde na 15 minuten spelen in de 2e helft op een voorsprong. Op aangeven van Patricia Rensel wist opnieuw Sabrina Veldhuizen de doelvrouw van Alem te passeren.
Alem probeerde nog grip te krijgen op de wedstrijd maar de vrouwen van GVV wisten dit te voorkomen.

Beide ploegen kregen nog enkele kansen, maar gescoord werd er niet meer. Dat maakte ook niets meer uit voor GVV, want zij hadden hun doel voor die dag bereikt, de 3 punten gingen mee terug naar Geldermalsen.

Dirkje de Leeuw
Sabrina Veldhuizen