14-04-2013 Alem VR1 - Buren VR1 0 - 2

Alem VR1 - Buren VR1   0-2    (0-1)

Vandaag stond de wedstrijd Alem VR1- Buren VR1 op het programma. Buren is een van de betere teams uit de competitie. We wisten dat het zwaar zou kunnen worden, toch hadden we er vertrouwen in.

Het was al vroeg warm, een extra obstakel. We begonnen met de wedstrijd. Al snel scoort buren de 0-1 vanuit een corner.

Diana krijgt vrij snel daarna een vrije trap, helaas belandt deze bij de keepster in de handen. Er wordt fel gevoetbald door buren, maar wij laten ons koppie niet hangen en knokken lekker verder.

Mandy laat een goede loopactie zien, helaas belandt ook deze bal weer bij de keepster in de handen. Buren krijgt een corner, deze houdt Frederique er netjes uit.

Naarmate de wedstrijd vordert hebben wij meer balverlies. Het is een lastige tegenstander om tegen te voetballen. Ze zijn erg goed op elkaar ingespeeld.

Ook wij krijgen weer een kansje. Uit een vrije trap van Diana weet Linda een schot te wagen. Helaas heeft de keepster ook deze bal weer.

Buren schiet weer op het doel , gelukkig heeft Frederique ook deze bal. Jantine zag dat de keepster een eindje van haar doel vandaan was, zij probeerde de bal over de keepster heen te wippen. Helaas ging de bal net over.

Buren krijgt verschillende kansen, alleen gaan ze steeds net mis. Wij moeten proberen meer rust aan de bal te creëren, al is dat wel moeilijk. Buren zit overal goed bovenop. Er wordt wel hard gewerkt! Er wordt dan door ons ook zeker niet slecht gevoetbald.

Na de rust blijkt dat als Buren van ons wint dat zij dan kampioen zijn. De druk op hun wordt dus steeds groter. Het is nog maar 0-1 dus voor ons ook nog kansen genoeg om het gelijk proberen te maken.

Alem krijgt een corner, helaas kwam hier niks uit. De spandoeken van Buren worden al opgehangen. Linda krijgt vanaf de bank steeds meer zin om te willen scoren. Hubert belooft dat hij dan de spandoeken wel weg zal halen als wij de 1-1 maken!

Maar dan krijgt Alem een vrije trap net buiten de 16. Een combinatie met Diana en Jantine, helaas geen score. Buren schiet nog een keer op de lat en nog een keer in Frederique haar handen. Ze gaan steeds wat rommeliger voetballen, en wij blijven werken.

Ondanks onze inzet en strijdlust weet Buren de 0-2 te maken.

De strijdlust om 1-1 te maken is nu weg gevallen, dus het voetballen zakt ook wat af. Mandy heeft nog een goede actie, maar helaas gaat deze punter het doel niet in.

Jan fluit af. Buren is kampioen. Ze hebben het vandaag in ieder geval niet cadeau gekregen van ons, ze hebben er heel erg hard voor moeten werken.

Wij moeten door gaan met de inzet en de strijdlust zoals we vandaag gevoetbald hebben, dan moet er zeker een 2e of 3e plek voor ons te bemachtigen zijn!

Op naar volgende week, uit tegen Ophemert!

Buren
Buren