01-04-2013 Alem VR1 - Heerewaarden VR1 3 - 1

Alem VR1 - Heerewaarden VR1   3-1    (2-1)

Het Presentje
Op deze mooie tweede paasdag spelen we thuis tegen Heerewaarden. Onze leggings en handschoenen liggen weer op zolder, en onze witte beentjes zijn weer zichtbaar! Niels daarentegen is niks veranderd ten op zichte van vorige week, want (verrassend genoeg) "trapt hij weer af" met een zogenaamd gezegde. Dit keer is ie NOG beter dan vorige week: 'Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'. We hebben al een tijdje niet meer verloren van Heerewaarden, en dat willen we graag zo houden! Mari heeft de smaak van de gezegdes ook te pakken, en kiest deze week voor een quote: "als wij de bal hebben, kunnen zij niet scoren"! Ook waar, maar iets minder origineel misschien ;). Wel origineel is het presentje dat Mari voor onze eindeloos lopende aanvallende middenvelder heeft meegenomen! Door al dat ge-ren schiet je broekje wel eens tussen je billen. Nou, dat probleem is met dit kado van Mari opgelost! Bovendien is ook urine verlies geen probleem meer nu.

Maar goed, over naar belangrijkere zaken. De wedstrijd! We beginnen redelijk goed, en zijn over het algemeen in balbezit. We scoren nog niet, maar de kansen zijn er wel. Heerewaarden is helaas ook gevaarlijk af en toe, maar gelukkig maakt Joyce na een voorzet van Jantine de 1-0. Dit doelpunt is vast prachtig vastgelegd op camera, want professionele paparazzi is aanwezig! Misschien zijn onze dames iets te veel bezig met het creëren van mooie poses voor de lens, want na een half uurtje maakt Heerewaarden ook hun eerste doelpunt. Gelukkig lossen Joyce en Jantine het voorlopig weer op, want Joyce tikt vlak voor rust de 2-1 nog binnen.

De tweede helft gaat een beetje verder zoals de eerste. We voetballen niet goed, maar gelukkig wel goed genoeg tot zover. En daar is ie dan, na heel wat hartkloppingen, kansen, verdomme's en k*t's, valt de 3-1 vanuit Priscilla! Ze valt neer van opluchting, en een groot deel van het team volgt haar voorbeeld. Ook langs de lijn is de opluchting groot. Eindelijk een beetje rust!

Qua spel verandert er na dit doelpunt niet veel.. Iedereen lijkt een beetje moe te worden, en Heerewaarden lijkt het op te geven. Er beginnen ook blessures aan onze kant te vallen, waardoor momenteel elke bankzitter warmloopt. Er gebeuren verder geen spannende dingen meer, dus we winnen vandaag met 3-1!! Gelukkig dus toch die resultaten uit het verleden geëvenaard! En Niels, om jouw voorbeeld van gezegdes op te volgen... maak het ons niet te moeilijk, hou het gewoon 4-4-2, want je weet: never change a winning team!! ;)

Kijk HIER voor meer foto's

Joyce van Doorn