15-04-2012 GVV DA1 - Alem DA1 0 - 6

GVV DA1 - Alem DA1   0-6    (0-2)

Na een super leuk feestje gehad te hebben bij onze leidster Anita (waar iedereen natuurlijk alleen maar aan de water stond), gaan we op naar Geldermalsen. Geldermalsen is voor de Alemse dames altijd een lastige tegenstander, we vinden het dan ook allemaal wel best en zien wel hoe het gaat verlopen. Bij eventuele winst van Alem, maakt Geldermalsen geen kans meer op het kampioenschap en gaan de dames van DSC er met het kampioenschap vandoor…

De start van de wedstrijd verloopt goed. Geheel tegen alle verwachtingen in scoort Priscilla al vrij snel de 1-0! Na de 1-0 van Alem probeer GVV weer terug in de wedstrijd te komen, wat ze eigenlijk niet lukt. De verdediging staat goed en daar komt geen speelster van GVV voorbij. Eigenlijk staat iedereen goed en komen de dames van GVV niet voorbij de speelsters van Alem. Na 20 minuten spelen valt de ‘beste’ speelster, de spits van GVV uit. Dat komt Alem natuurlijk wel goed uit. Kort daarna is Alem weer volop in de aanval en tikt Priscilla op spectaculaire wijze de 2-0 binnen. ;) Dit is ook meteen de ruststand.

In de rust worden we opgepept door onze vlagger en trainer Gijs. Omdat we zo ons best hebben gedaan en nog wel wat energie kunnen gebruiken krijgen we allemaal een MARS! Dank je wel Gijs!

Fris en vol met energie beginnen we aan de 2e helft. GVV zet wat meer druk en is op zoek naar haar 1e doelpunt. In een duel met Dirkje en haar tegenspeelster meent de scheidsrechter dat Dirkje hands heeft gemaakt en dus krijgt GVV een penalty. Frederique staat sterk te keepen en we zijn er dan ook allemaal bijna zeker van dat ze deze penalty gaat tegenhouden. En ja… Fre heeft de penalty op een spectaculaire wijze gestopt! Dank je wel Fre! Meteen hierna is Alem weer in de aanval en weet van geen ophouden. Diana scoort vanuit een vrije trap de 3-0, welke ze volgens eigen zeggen helemaal niet goed raakte, maar toch in het doel terecht kwam. Na een mooie combinatie tussen Priscilla en Dirkje weet Dirkje de 4-0 binnen te schieten. Priscilla gaat er kort daarna uit en haar zus Mandy komt in het veld. Ook Mandy weet niet van ophouden en scoort de 5-0 en de 6-0. Ze weet niet wat haar overkomt en is helemaal in de wolken met haar prachtige doelpunten. Dit is ook meteen de eindstand van een wedstrijd welke we nooit meer zullen vergeten. Complimenten aan alle dames, want iedereen heeft laten zien dat we met zijn allen goede voetbalkwaliteiten hebben.

Op naar de laatste twee wedstrijden!

Priscilla van der Kammen
Priscilla van der Kammen