20-11-2011 DSC DA2 - Alem DA1 0 - 5

DSC DA2 - Alem DA1   0-5

Deze mistige dag is onze laatste speeldag voor de winterstop. We spelen vandaag uit in Kerkdriel, tegen DSC dus. Het is meteen de eerste en de laatste keer dit jaar dat we tegen deze meiden spelen. Want of we nou winnen of verliezen vandaag, we blijven bij de bovenste zes, en DSC bij de onderste zes op de ranglijst. Ondanks dat, we gaan het vandaag niet onderschatten. We gaan hier wel winnen!

Dirkje lijkt vandaag wat van slag. Ze ziet Lynn voor Tim aan en geeft Lynn een uitgebreide klap op haar blote billen. Lynn lijkt hierdoor de weg een beetje kwijt. Ze is behalve de weg, namelijk ineens ook haar schoenen kwijt, terwijl ze toch zeker wist dat ze die net nog in haar handen had. Annelies zit 'niets vermoedend' al klaar op de bank, maar is door de spanning toch wat van slag. Terwijl Lynn druk in de weer is met zoeken, kijkt Annelies stiekem even in haar tas, omdat het toch wel eens zou kunnen dat Annelies de verkeerde schoenen heeft aangetrokken. Voorzichtig rondkijkend en schuldbewust doet Annelies snel 'haar' schoenen uit en zet ze deze ongezien terug waar ze stonden… Mysterie onopgelost, maar Lynn heeft haar schoenen weer terug.
Gelukkig maar, de rust is teruggekeerd.

Met een druk gevulde bank, of beter gezegd 'groepje dames staand langs de zijlijn', beginnen we de wedstrijd. Veel te beschrijven valt er helaas niet. Het is erg mistig, zodat niet het hele veld zichtbaar is voor iedereen. Het lijkt er in ieder geval op dat oranje tegen blauw speelt, en oranje duidelijk beter is.

Lotte haalt uit en schupt iemand in het blauw een gebroken been. Vervolgens aast Dirkje duidelijk op een wraakactie van Lynn, en trekt midden op het veld ineens haar broek gebukt naar beneden.
Charita laat dit prachtmoment niet zomaar voorbij gaan, en ziet haar kans om weer eens haasje-over te spelen. Niet veel later slaat Jantine Priscilla neer omdat ze het beu is dat ze zoveel op Mandy lijkt. Chantal en Diana laten dit allemaal gebeuren, en geven Frederique vrolijk de kieteldood om haar een beetje warm te houden. Anne en Annelies zien later hun kans om elkaar hun liefde te tonen, en beginnen elkaar spontaan te knuffelen waar iedereen bijstaat (hoewel niemand het kan zien). Yvette vindt het perfecte moment om even haar mobiel erbij te pakken. Ze belt haar wederhelft vanaf de middenstip om te vertellen dat het zojuist 0-1 is geworden. Want ja, dat is het enige dat sowieso zeker is: Jantine scoort de 0-1 na een voorzet van Yvette.

Wat verder zeker waargebeurd is, is het volgende: We winnen de wedstrijd met 0-5. De 0-2 door Diana, 0-3 door Priscilla, 0-4 door Joyce en de 0-5 weer door Priscilla.

gebaseerd op een (on)waarschijnlijk waargebeurd verhaal

Jantine van Mook
Diana Eikelboom