23-10-2011 Hurwenen DA2 - Alem DA1 1 - 7

Hurwenen DA2 - Alem DA1   1-7    (0-4)

11.00 uur

Onder het genot van een straaltje zonneschijn komen we aan op het voetbalveld van het pittoreske Hurwenen voor een nog in te halen wedstrijd. Dirkje heeft weer haar hippe paarse termo onderbroek aangetrokken, en Priscilla is 25 lentes jong geworden dus we zijn erg benieuwd wat dat vandaag allemaal teweeg gaat brengen. Jantine test tijdens de warming up even hoe glad het veld is, terwijl Charita opzoek is naar een " Tizju "(zakdoekje). Vandaag is ook onze donderdagtrainer Gerard aanwezig. We zullen is laten zien wat we allemaal in huis hebben!

Meteen vanaf het begin van de wedstrijd zitten we er lekker fel bovenop. Al na een minuut of 5 leidde dat tot een goal van Diana vanuit het 16-meter gebied. De 0-1 is binnen!
Snel daarna mocht Diana weer een corner nemen, de keepster doet tevergeefs nog een poging om de bal buiten de goal de houden, maar de 0-2 is een feit! Diana gaat lekker!
We blijven lekker fel voetballen, en er volgen een aantal goede acties. Ook Annelies schiet vanuit het 16-meter gebied maar helaas zit de keepster van Hurwenen er goed bij. Charita mag het veld in voor Lynn. Ook Hurwenen waagt een kansje maar Lisa houdt de bal goed uit ons doel.

Diana mag weer een corner nemen. De keepster denkt hem nog tegen te kunnen houden, maar ook de 0-3 van wederom Diana is werkelijkheid! Nadat Jantine al twee keer over de reclameborden heeft geklommen om de bal te halen is nu de beurt aan Gijs. Helaas redt Gijs (zelfs met aanloopje) het niet om over de reclameborden heen te komen. Diana mag weer een corner nemen, onze adrenaline komt natuurlijk weer omhoog, want die corners van Diana kennen we ondertussen. Helaas zorgt deze corner niet voor een goal. Er volgt gelukkig wel een goed opgezette aanval, Joyce laat de bal netjes lopen voor Annelies. Ze speelt de keepster voorbij en tikt de bal er heel mooi in. We gaan met een lekkere voorsprong van 4-0 de rust in.

Na rust mogen ook Dieke en Marloe het veld betreden. Al snel wordt de bal de wildernis in getrapt. (Dirkje dacht door iemand van Hurwenen). Ze besluit de wildernis in te gaan. Het commentaar van Gijs: "Dirk wordt het oerwoud ingestuurd als de bal uitgetrapt wordt, en Hurwenen gooit in…..'' Onze Bob hoeft de volgende keer niet zoveel moeite te doen voor die bal.

We spelen veel op de goede helft. De bal wordt veel beter overgetikt dan in de eerste helft. Ook Donna is lekker op dreef met haar verdedigingskunsten. Hurwenen houdt de spanning erin door ook af en toe onze helft op de komen. Maar gelukkig heeft dat tot nu toe geen gevolgen.

Na een mooie actie van Annelies is ook de 0-5 voor ons! Uit een corner weet Priscilla de 0-6 erin te tikken. Kort daarna wordt ook de 0-7 gemaakt door Priscilla. Toontje weet hoe het komt dat we zo goed presteren ''In de oranje bidons zit wonderwater, dan kunnen de oranje meisjes extra goed voetballen".

Helaas weet Hurwenen in het laatste kwartiertje van de wedstrijd nog te scoren. Het wordt 1-7. Joyce maakt nog een mooie actie maar helaas gaat hij mis. De scheidsrechter fluit af. De tweede helft hebben we prima gevoetbald en de 3 puntjes zijn vandaag voor ons!

Annelies Piels
Annelies Piels