16-10-2011 Hedel DA1 - Alem DA1 6 - 3

Hedel DA1 - Alem DA1   6-3    (3-1)

Het is vandaag voor het eerst weer koud. Althans, dat lijkt iedereen te denken. De ondershirtjes, wintersokken en gekleurde thermo-onderbroeken komen weer uit alle tassen tevoorschijn. Vooral de thermo-onderbroek van Dirkje krijgt bij deze kudo's. Anita vindt het wel heerlijk weer vandaag: 'Ik trek al mijn kleren uit. Ik ga zonnen!'

Terwijl de bankzitters inclusief Anita gaan zonnen, begint de rest van de meiden aan de wedstrijd. Vandaag dus uit tegen Hedel, en zoals iedereen weet, al-tijd lastig. Niels adviseert ons dan ook om te doen alsof we thuis spelen. Dat gaat namelijk altijd stukken beter! De treinen die voorbij razen in Hedel maken het wel moeilijk om erin te geloven dat we thuis spelen. De NS heeft vandaag dus helaas een keer geen moeite met de kou. Maar goed, het wordt dus knokken vandaag!

Na twee minuten maken we al een mooie actie! Lekker opgebouwd vanuit Diana, via Priscilla en Jantine naar Annelies, en bijna via het net. Bijna… De eerste tien minuten gaat het zo door, totdat de 0-1 valt! Mede door een keepersfout scoort Priscilla uit een mooie combinatie met Jantine. Gelukkig is ons eerste doelpunt binnen! Linda zet ons wel meteen met beide benen op de grond: 'Nou moet er niet meteen één aan de andere kant gaan vallen, want dan zijn we meteen het goede gevoel weer kwijt.'

Gelukkig is dat (nog) niet het geval. We spelen wel steeds trubbeliger en meer gestresst, maar op zich spelen we een prima eerste half uurtje. We lopen veel en tikken lekker over. Het is hier wel eens erger geweest. Niels blijft ons goed aanmoedigen vanaf de zijlijn. 'Oké, gooi maar in' en 'Zak in! Zak in!' zijn regelmatig terugkerende uitspraken die over het veld vliegen.

Maar helaas krijgt Linda alsnog haar gelijk: we moeten het goede gevoel vasthouden, want het gaat niet zo best meer. Linda maakt zich overigens ook zorgen over haar buik. Ze vindt dat ze maar voor schut staat met zo'n halfzwangere buik, 'hij is nog niet dik genoeg'. Tijdens de buikzorgen doet Linda een nieuwe voorspelling: 'Die nr. 13, let maar op, die is dalijk in één keer weg. Die moeten we in de gaten houden.' Laten we hopen dat de voorspellingen van vandaag minder goed zijn dan in het verleden.. (lees: Dieke tijdens Buren-Alem)

Ondertussen wordt Donna aan het werk gezet. We worden steeds slechter en gehaaster. We zijn eigenlijk gewoon aan het klungelen. Donna krijgt nu dus helaas wel echt de kans om warm te worden. Ze doet gelukkig een paar mooie reddingen! De meiden achterin hebben het druk maar doen het goed. Ook Lotte is weer goed lomp zoals vanouds, en volgens een bepaalde bankzitter is 'Lotte waarschijnlijk echt lomp geboren'! Haha, goedzo Lot.

Dieke voelt overigens geen concurrentie op de bank: 'We hadden nog wel veel meer wissels mee kunnen nemen. Plek zat hier op de bank!' Terwijl Dieke zich zorgen maakt over de bankbezetting, maakt Anita zich nuttig op Facebook. Gratis promotie wel te verstaan. Ze maakt foto's van onze meiden om ze via Facebook wereldwijd te verspreiden. Dames, strike a pose!

Op het veld is het nog altijd spannend. Heel spannend. Op de bank en op het veld zijn de frustraties dan ook steeds meer te horen. Er wordt veel 'ge-kom-opt!' en veel gezucht. Anita drukt haar frustraties zacht uit: 'Tjonge, verdorie, dit is niet nodig.'

Helaas is dan daar het moment waar we op konden wachten. De 1-1 valt. We krijgen af en toe nog wel kansen, maar we kunnen het vandaag niet afmaken. Het tweede deel van de eerste helft zijn we dus veel slechter dan hoe we gestart zijn. 'Een aantal speelsters speelt niet thuis vandaag…', aldus Niels.

Het wordt vanaf dat moment alleen nog maar erger. De 2-1 en de 3-1 vallen. Het gaat niet best. De scheidsrechter wordt nog agressief, en dat is al helemaal niet best. Diana krijgt ook nog een gele kaart, maar die wordt later gelukkig ingetrokken.

We gaan de rust dus in met 3-1. In de rust worden we nog toegesproken om de boel weer op te pakken. We zijn beter, en we kunnen beter. Koppies omhoog en knallen!

Helaas gebeurt het de tweede helft ook niet, althans het scoren niet. We spelen wel beter dan de eerste helft, maar het wil niet op de één of andere manier. De verslaggeefster ter plaatse was tijdens de tweede helft omgetoverd tot voelballende verslaggeefster, dus vandaar een minder uitgebreide omschrijving. Er vallen nog een aantal voor- en tegendoelpunten, zodat de wedstrijd eindigt met 6-3. We zijn afgemaakt… Helaas.

Maar goed, volgende week beter! Dan doen we nog mooiere thermo-onderbroeken aan en winnen we vast weer gewoon! We kunnen het!

2x
Priscilla van der Kammen