11-09-2011 Alem DA1 - GVV DA1 2 - 3

Alem DA1 - GVV DA1   2-3    (1-2)

Onder het genot van een klein straaltje zon begonnen de dames van Alem aan een belangrijke wedstrijd tegen de dames van GVV Geldermalsen. Op de bank is het ondanks de vroegte gezellig met als wissels: Charita, Donna en Dirkje.

Alem begint aanvallend lekker sterk, al vrij snel krijgt Alem een vrije trap. Diana met haar harde schot neemt de vrije trap, helaas bij de keeper in de handen. Al snel merken we dat we niks minder zijn dan de dames van GVV. Er worden goede aanvallen opgezet en dat leidde tot een goede kopbal van Priscilla, wederom helaas weer bij de keepster(die het doel flink verkleinde) in de handen. Het zit ons vandaag niet echt mee want ook vlak daarna gaat een vrije trap van Diana net over het doel heen.

Gelukkig houdt onze keepster Lisa een aantal gevaarlijke ballen goed uit het doel. Gelukkig weten onze dames elkaar in het veld beter te vinden, het loopt veel lekkerder dan onze vorige wedstrijd in Buren. GVV komt met een geluksballetje op voorsprong met de 0-1 in de 20ste minuut van de wedstrijd.

Door de snelheid van de aanvallers van GVV creëren ze heel wat gevaarlijke kansen. Gelukkig houdt Lisa die gevaarlijke ballen tegen. Maar ook Alem is sterk in de aanval, door het goede samenspel van Joyce en Priscilla leidde tot een hele grote kans. Ons goede inzet en samenwerking worden gelukkig beloond in de 35ste minuut door een dikverdiende goal van onze spits Priscilla. Een paar minuten later hadden we een down-momentje, wat natuurlijk ieder team wel eens heeft. Helaas leidde dat bij ons tot een 1-2 achterstand in de 43ste minuut. Gelukkig kunnen we in de rust even op adem komen.

Na de rust komen we weer met opgeheven hoofd het veld op, wij maken ons niet dik! Onze positieve instelling wordt al snel beloond door een prachtige vrije trap van Diana, het was weer 2-2 in de 48ste minuut. Onze tegenstanders werden er jammer genoeg niet vriendelijker op. Ook Priscilla's sok heeft deze wedstrijd helaas niet overleefd… De dames van Alem blijven lekker fel voetballen, en Lisa redt nog een aantal flinke kansen van GVV. De keepster van GVV is erg in vorm en redt voor haar team ook nog een paar kansen van Alem. Lynn wordt halverwege de tweede helft gewisseld voor Donna.

Joyce waagt nog een kansje en schiet op het doel, alweer bij de keepster in de handen. Vlak daarna scoort GVV de 2-3. Vlak na de goal werd Joyce na een 't-shirt- trek -incidentje ' op een ontzettend vriendelijke manier gevloerd door een van de spelers van de GemeneVrouwenVan Geldermalsen.
Er volgen nog een aantal corners van GVV. De scheidsrechter fluit af.

Helaas zijn deze wedstrijd onze positieve instelling en onze grote inzet niet beloond. We waren niks minder dan GVV, en we zien daarom ook met vertrouwen de wedstrijd in Geldermalsen tegemoet.
Onze volgende wedstrijd is tegen de DA2 van Hurwenen in Hurwenen. We hopen op een betere uitslag!

Kijk hier voor meer Foto's van de wedstrijd

Priscilla van der Kammen

Diana Eikelboom