28-02-2010 Alem DA1 - Wadenoijen DA1 0 - 0

Alem DA1 - Wadenoijen   2-1    (0-1)

Eindelijk is het dan zover: de winterstop is officieel voorbij. Na zo'n drie maanden niet gevoetbald te hebben (maar wel getraind!) spelen we vandaag tegen Wadenoyen. Deze wedstrijd is spannend en ik denk vooral mentaal belangrijk. Gerard benadrukt tijdens zijn 'openingsspeech' wel dat we ons niet druk moeten maken en dat we gewoon lekker moeten voetballen. Ondanks dat denk ik dat ik niet voor mezelf spreek als ik zeg dat we zenuwachtig zijn. De uitwedstrijd tegen Wadenoyen verloren, dat moeten we nu even goed rechtzetten..

De dames van Wadenoyen zijn vroeg aanwezig en netjes voor 11 uur op het veld, klaar voor de wedstrijd. Ook Alem is klaar voor de wedstrijd. We hebben er zin in! Het belooft een spannende wedstrijd te worden. En dat wordt het ook..

Nadat de scheidsrechter, die zich niet leek te amuseren, op zijn fluitje blaast beginnen we aan het vervolg van het seizoen. De wedstrijd begint dan ook meteen lekker fel, vanuit beide partijen. Ook Wadenoyen is gekomen om te winnen. Die lust om te winnen is goed te voelen. Er zijn in de eerste minuten al kansen, vanuit Alem én vanuit Wadenoyen.

Een hele tijd gaat dit eigenlijk zo door. We zijn fel bezig en er worden veel kansen gemaakt, maar tot zover geen doelpunten. Al deze kansen maken de wedstrijd spannend. Het gaat nog even bijna mis als Joannet netjes een bal uit het doel houdt, maar deze tegen een tegenstandster aan trapt. De bal rolt weer terug naar waar hij vandaan kwam, maar gelukkig net langs het doel.

Goed, Wadenoyen kan kansen creëren, maar wij zijn daar ook goed in! Er wordt redelijk goed gecombineerd en opgebouwd vanuit achter. Jantine combineert 'voorin' goed, waaruit ze een voorzet kan geven. Helaas kopt Annelies (?) naast. Maar dit is nog maar het begin. Ook Linda O is goed bezig en zorgt zelfs voor een aantal vrije trappen in ons voordeel. Jantine wisselt al snel voor Chloé (of nog steeds Chloué..). Ze begint meteen goed. Ze bouwt op door naar Annelies te spelen, van An naar Priscilla, van Priscilla naar de paal en terug, Priscilla op de keepster en daar eindigt de kans. Het is nog geen doelpunt, maar onze voormalige spitsjes zijn dus goed in vorm. (Annelies vervult vandaag de taak van Jantine).

Na een half uur zakt Alem dan toch in. We knokken minder hard dan het eerste half uur. Het lijkt nog niet gevaarlijk te zijn, maar willen we winnen dan moeten we hard blijven. Jammer genoeg moet Gerard steeds het woord 'jammer' herhalen.. (Het gesprek op de bank gaat inmiddels trouwens over wieldoppen en bejaardentehuizen. Is de wedstrijd dan echt zo saai, supporters?)

Aan het eind van de eerste helft wordt onze inzakker fataal. Wadenoyen scoort het eerste doelpunt nét voor rust. Helaas gaan we dus met 0-1 de rust in.

In de rust wisselt Lotte voor Linda B, en Maartje voor Els. Gerard pept ons goed op en de beroemde vlagger zegt dat we nog sowieso drie doelpunten kunnen maken.

De tweede helft begint Alem weer als vanouds. We gaan fel uit de startblokken en hebben er weer zin in. Ook Maartje begint goed. Voor haar is het nog langer dan een winterstop geleden, maar dat laat ze niet merken. Het weer is trouwens inmiddels ook omgeslagen. Het waait hard, gelukkig hebben we wind mee. De wind waait ook aan de vlagger niet voorbij, want deze verliest zijn vlag nog door een harde windvla(a)g.

Ondanks de wind blijft Alem fel. Lotte verdedigt heel goed wanneer Wadenoyen uit wil breken. Gelukkig is dat weinig nodig, want Alem is vandaag sterker en we spelen haast constant op de helft van Wadenoyen.

Maartje en Linda O maken samen mooie kansen. Na weer een aantal kansen en combinaties is het dan zover: na een voorzet van Priscilla scoort Maartje!! Nu zijn we opgepept. Onze dames maken nog steeds veel kansen, maar de dames van Wadenoyen breken toch nog af en toe door. Wanneer de nr. 9 van Wadenoyen weer door onze verdediging heen komt wordt het bijna 1-2, maar daar is nog Joannet. Gelukkig!

Annelies lijkt helemaal op haar plekje te zijn (met haar gezicht de andere kant op zoals Priscilla het noemt), en schiet er lekker op los. Na een aantal keer naast te hebben geschoten is het toch raak. Het is 2-1!

Na dit doelpunt wisselt Lynn voor Chloé (..als het even kon zou iedereen spelen zoals Gerard zei..). Lotte blijft lekker verdedigen. Linda O scoort bijna zelf wanneer ze eigenlijk een voorzet wil geven, maar de bal valt op 'dak' van de goal. De tegenpartij is zeer sportief en doet uiteindelijk nog een poging op eigen doel, maar ook daar mist ze.

We blijven ook de laatste minuten (inclusief de extra vijf minuten, haha) nog goed spelen, maar daar komen geen doelpunten meer uit. De scheidsrechter die het liefst niet had gefloten fluit uiteindelijk toch af, en we zijn blij!!

Dames, goed bezig!!! We hebben vandaag gewonnen van Wadenoyen! Whoehoe!

Maartje van Osch
Annelies Piels