22-11-2009 Alem DA1 - Emplina DA2 0 - 0

Alem DA1 - Emplina DA2   10-0    (2-0)

Alemse dames zijn in topvorm!!!!

De dames van Emplina nemen de wedstrijd van vandaag duidelijk serieus, ze zijn mooi op tijd. Maar ook wij zijn er klaar voor en Gerard geeft ons voor de wedstrijd nog mee dat we vertrouwen moeten houden en dat hij trots op ons is. Dit geeft ons vleugels en we beginnen goed aan de wedstrijd. De eerste paar minuten gaat het gelijk op en de teams lijken aan elkaar gewaagd. We creëren meteen al een paar kansen en ze worden zelfs afgemaakt!! Els gooit in op Jantine, die speelt Annelies aan en met links scoort zij de 1-0.
Linda van O. komt vaak op langs de zijkant, maar het stemmetje in haar hoofd is waarschijnlijk even weg, want het lukt nog niet. Na een vrije trap van Jantine lukt het Linda wel bijna om te scoren. Meteen daarna geeft Jantine weer een mooie voorzet en nu kan Priscilla afmaken 2-0! We kunnen het vandaag, na 18 minuten voetballen, staan we al met 2-0 voor. We blijven lekker voetballen en kansen creëren, maar die gaan er niet in. Emplina is veel minder sterk, ze hebben nog geen kans gehad. Dan lijkt het 3-0 te worden voor Alem, maar we juichen te vroeg, via de paal kan de keepster de bal wegtikken.
Jantine gebruikt haar '"schitterende" linkerbeen vandaag goed, ze maakt ook 2 keer bijna een doelpunt. Wel jammer dat het "bijna"doelpunten zijn.
Tijdens een rustmomentje komt Linda van O. even bij Gerard: "Zij is klein dus ik kan een keer schieten, maar ik schiet altijd omhoog." Tja, het begint erop te lijken dat we ook vandaag de kansen niet af gaan maken. En met 2-0 gaan we de rust in.

Na de rust komt Lynn erin voor Marieke. Emplina begint fel en Alem moet even wakker worden, maar na een kwartier scoort Priscilla de 3-0 en een minuutje later maakt Annelies zelfs de 4-0, met haar hoofd!!! Alem blijft het prima doen en 5 minuten later maakt Lisa een heel mooi doelpunt 5-0. Niet veel later kan Annelies alleen doorgaan op de keeper na een mooie voorzet van Priscilla en het wordt 6-0.
Alem krijgt een corner, de bal wordt weggewerkt door Emplina, maar Els loopt in en trapt de bal terug in de 16, Annelies maakt het dan mooi af, 7-0.
Linda van O. krijgt ook nog een mooie kans, ze schiet toch weer te hoog. De wedstrijd kabbelt rustig voort op de helft van Emplina. En als ze er een keer uitkomen, staat de verdediging van Alem klaar om ze op te vangen en er worden geen kansen weggegeven.
Alem blijft scoren want Annelies zorgt ook nog voor de 8, 9 en 10-0.

Prima wedstrijd van Alem, goed gevoetbald en de kansen afgemaakt, dat belooft wat voor volgende week….

Priscilla v/d Kammen
Priscilla v/d Kammen