13-09-2009 GVV DA1 - Alem DA1 2-2

GVV DA1 - Alem DA1 2-2   (2-1)

Het eerste puntje is binnen!!

De eerste competitiewedstrijd uit naar Geldermalsen, altijd lastig… Maar het begin is voor Alem, de dames van GVV laten voor de wedstrijd al op zich wachten (angst??) en ook na het eerste fluitsignaal neemt Alem meteen het heft in handen. De Alemse dames beginnen lekker fel en overdonderen GVV. Na 3 minuten kan Annelies, na een mooie combinatie met Jantine, het eerste doelpunt binnentikken. Meteen daarna redt Joannet goed, maar Alem blijft de betere partij met het meeste balbezit. Zelfs de vlagen regen brengen Alem niet in verwarring. Alleen Linda van O. is even van het padje, ze wordt door de trainer weer op het goede spoor gezet. Na een minuut of 20 wordt GVV sterker, ze schieten een aantal keren gevaarlijk op het doel, Joannet houdt haar doel schoon. Hierna spoort Susanne Alem aan (op vrij agressieve wijze) en dit helpt, Alem sleept er twee corners achter elkaar uit. Susanne geeft dan zelf even aan hoe het moet en scoort uit de tweede corner!! 0-2 voor Alem!!!
GVV laat dit niet op zich zitten en ze dringen Alem terug richting het eigen doel. Na wat rommelig verdedigen maakt GVV de 1-2. Er zijn een aantal dames van GVV die er al behoorlijk doorheen zitten, maar ook Chloë kan niet meer en Els komt erin. GVV wordt steeds sterker en het wordt spannend voor het doel van Alem. Na een paar geweldige reddingen van Joannet wordt Alem weer wakker. Net voor rust knalt Suus vol op haar tegenstander en heeft wat last van haar hand, maar ze kan gelukkig door.

Alem pikt het in de tweede helft goed op, maar ook GVV blijft fel, Jantine en Joannet moeten zelfs samen de bal uit het doel redden. En ook Marieke redt van de doellijn. Toch zijn er ook voor Alem weer kansen, Annelies, Priscilla en Jantine proberen de keepster van GVV te passeren, maar helaas. GVV wordt wat harder in de duels en de waterzak moet regelmatig het veld op worden gedragen. Alem laat zich hierdoor niet van de wijs brengen en houdt stand. Priscilla komt alleen voor de keepster, ze knallen op elkaar en de keepster blijft liggen. "Kan gebeuren." is het commentaar van Niels.
Het blijft erg spannend, GVV blijft komen en in de tachtigste minuut volgt dan de gelijkmaker. Dit is wel even een domper voor Alem, maar door te blijven werken, nemen we toch een punt mee uit Geldermalsen!

1x
Annelies Piels