16-11-2008 Wadenoijen DA1 - Alem DA1 1 - 2

Wadenoijen DA1 - Alem DA1 1-2   (1-2)

Op naar Wadenoijen; terug van weggeweest uit de 4e klasse. Altijd lastig omdat zij een zeer fysiek elftal hebben.
Het 1e kwartier van de wedstrijd ging het gelijk op, daarna kwam er toch meer druk van Wadenoijen. De verdediging van Alem had hier wat moeite mee. Een voorzet van Wadenoijen krulde over Joannet heen, maar gelukkig ging die naast. Toch werd de druk hoog en Lotte trok aan de noodrem wat in de 17e minuut resulteerde in een terechte penalty voor Wadenoijen:1-0.
Alem werd hierdoor wakker geschud en probeerde het spel te hervatten. De verdediging van Alem kreeg meer grip op de wedstrijd, waardoor ook het middenveld beter in het spel kwam. In de 20e minuut legde Annelies een mooie bal opzij naar de ingeschoven Lisa en die benutte de kans: 1-1.
In de 40e minuut schoot Linda v. O. nog een prachtige bal richting de kruising, maar de keepster van Wadenoijen redde hem helaas. Een paar minuten later brak Annelies door de verdediging, maar scoorde niet. Een minuut later was het dan toch raak, omdat Lotte de bal aan Jantine gaf en deze een pass richting Priscilla. Zij ging op snelheid langs haar tegenstandster en maakte het prachtig af: 1-2.

Direct na rust kreeg Wadenoijen een kans, maar deze werd goed gekeerd door de uitkomende Joannet. 10 minuten later raakte Joannet geblesseerd; zij kwam opnieuw uit omdat een speelster van Wadenoijen dwars door de verdediging van Alem heen wilde en doorging op de keepster. Gelukkig was Joannet na enige verzorging in staat om de wedstrijd uit te keepen.
In het laatste kwartier kreeg Alem nog diverse kansen; er werd goed gecombineerd door Annelies, Chloé en Petra. Jantine en Linda hebben nog mooie voorzetten gegeven, maar kansen werden niet meer benut. In de 85e minuut kreeg Wadenoijen nog een goede kans omdat onze verdediging de bal miste, maar Joannet kon opnieuw een doelpunt voorkomen door haar been uit te steken.

Weer 3 punten erbij en omdat GVV vandaag niet hoefde te voetballen staan we nu 2e in de standenlijst. Super meiden!

1x
Priscilla van der Kammen