19-11-2006 Buren DA1 - Alem DA1 0 - 1

Buren DA1 - Alem DA1 0-1 (0-0)

Alem moest om half tien aanwezig zijn en kreeg in de eigen kleedkamer vast een inleidend praatje van Bernie.
Het regende en iedereen vroeg zich af of de wedstrijd wel door zou gaan. Peter had echter al naar Buren gebeld maar alles ging door. We gingen dus rond tienen naar Buren. Daar aangekomen bleek er geen scheidsrechter te zijn. Om tien over half elf bleek er toch een te komen en konden we gaan omkleden.
Een aantal minuten te laat begonnen we aan de wedstrijd. De strategie om de eerste twintig minuten te geven wat we konden bleek weer eens te werken. Petra liep door op de keepster en scoorde 0-1.
De scheidsrechter liet het daar niet bij zitten en begon spontaan tegen ons te fluiten. Dit was zo overduidelijk dat zelfs Buren zich er aan begon te ergeren.

De eerste helft duurde 45 minuten. De tweede helft begon Buren steeds meer richting ons doel te komen. Onze verdediging had het zwaar maar hield stand. Mede omdat het doeltreffend vermogen van Buren niet helemaal goed was.
De scheidsrechter bleef consequent niet fluiten als Buren een overtreding maakte en wel als Alem geen overtreding maakte. We hielden het er maar op dat we blij moesten zijn dat we überhaupt een scheidsrechter hadden.
Ondanks dat Jantine een Burense op haar toch al zere teen kreeg en gewisseld moest worden viel het aantal gewonden deze wedstrijd mee. Na 55!! minuten voetballen in de tweede helft was ook de scheidsrechter ervan overtuigd dat Buren echt niet meer ging winnen en mochten we feest gaan vieren.

Volgende keer nemen we extra tape mee om de monden van alle toeschouwers langs de kant dicht te plakken !!

1x   Petra Pardoel

Verslag:    Margarita van der Harst