04-04-2004 Alem DA1 - Jan van Arckel DA1 2 - 2

Alem DA1 - Jan van Arckel DA1 2-2 (1-2)

Eerste punt binnen!!

Eindelijk was het zover, het eerste punt is binnen. Vandaag tegen de dames uit Amerzoden moest het gebeuren. Met veel moeite werd het punt binnengesleept, vooral het laatste kwartier kwamen de dames van Alem een paar keer goed weg.

De wedstrijd begon eigelijk niet zo goed voor Alem, Jan van Arkel oefende veel druk op de verdediging waardoor er alleen op de helft van Alem gevoetbald werd. Toch kwamen we voor het eerst dit seizoen op voorsprong door echt een prachtig doelpunt van(alweer) Maartje. Zij maakte na een mooie actie van zichzelf een doelpunt om in te lijsten. Met rechts schoot zij diagonaal de rechterkruising in, geen doelvrouw was hier tegen opgewassen.

Toch was het Jan van Arkel die daarna weer druk ging zetten op de verdediging om zo een doelpunt af te dwingen. Dit lukte jammer genoeg ook, een fout werd afgestraft waardoor het na een half uur 1-1 stond. De wedstrijd was echter een copy van uitwedstrijd. Beide teams waren aan elkaar gewaagd waardoor er leuke duels ontstonden. Toch was het JVA die op 1-2 kwam door weer een fout in de verdediging. Rust.

In de kleedkamer werden de puntjes op de i gezet om de motivatie bij de dames om eindelijk eens een puntje te halen aangescherpt. Dit leidde in de tweede helft tot meteen de 2-2. Maartje ging er alleen vandoor en schoot met een slap puntertje in het doel. De beste dame van JVA was in de rust gewisseld om in het doel te staan? Deze was niet opgewassen tegen dit schot waardoor het weer gelijk stond. Nu was het proberen de stand en punt vast te houden of zelfs nog een keer te scoren voor de volle 3 punten. Toch had Alem hier alle moeite mee en kreeg het daarna niet veel kansen meer. Wel was de inzet en overtuiging aanwezig om voor een eventuele stunt te zorgen. JVA kwam een paar keer dicht bij de overwinning met een aantal goede aanvallen via rechts. Helmine hield haar doel netjes droog en kreeg daarbij hulp van de paal. Het bleef spannend tot het laatste fluitsignaal, maar uiteindelijk was het punt binnen. Het punt werd gevierd als een behaald kampioenschap en kreeg een vervolg in de kantine. Volgend weekend staan er twee wedstrijden op het programma uit tegen OJC en Waddenooijen. Misschien dat er meer punten aan gaan komen?

2x Maartje van Osch

Bron:    Edwin Redering