14-09-2003 Beesd DA1 - Alem DA1 10 - 0

Beesd DA1 - Alem DA1 10-0 (7-0)

Dames Alem 1 voetballen een zeer goede tweede helft.

Het was half 9 op de vroege zondagochtend. Sommige meiden kwamen net pas terug van het uitgaan, anderen waren al klaarwakker. In de kleedkamer van VV Alem besprak Peter nog even de opstelling. Deze was voor een groot deel hetzelfde als de vorige keer, alleen met wat kleine aanpassingen door lichte blessures van Jantine, Priscilla en Emmy.

Een half uur later stapten de dames, nog onder de indruk van de uitslag van vorige week, de auto in richting Beesd. Gelukkig waren de meeste zenuwen nu al wel verdwenen. Maar goed ook, want gebruik maken van de toiletten in de kleedkamer van Beesd zat er deze keer niet in. Want wat een smerige lucht kwam er uit dit hokje, bah. Er hadden echt een stel beesden op deze wc gezeten. Na een goede warming-up, verzorgd door Sjanine, maakte het team zich klaar voor de wedstrijd. Het was nog maar de vraag hoe het met de ingetapede vinger van keepster Helmine zou gaan, want de tweede keepster was namelijk niet mee. Maar gelukkig had ze er weinig last van en stond ze gewoon in het doel.

Om 10 uur klonk het fluitje van de scheidsrechter, de wedstrijd was begonnen. Beesd nam meteen de leiding in handen. Zij creëerden veel kansen, maar Alem wist het hoofd goed boven water te houden. Na 10 minuten viel het eerste doelpunt. Vanaf dat moment zakte Alem in. Er was maar weinig beweging bij onze meiden. Al snel volgden er meer doelpunten, en na een klein half uur was de stand al 6-0. Niet veel later raakte voorstopster Willemien geblesseerd aan haar bovenbeen. Zij verliet het veld en de fanatieke Jantine kwam voor haar in de plaats. Maartje zakte terug en nam de plaats van Willemien over. Er werd wat gewisseld in de opstelling en tot de rust bleef de schade beperkt tot een 7-0 achterstand.

Een lekkere kop thee en het commentaar van de trainers gaven de meiden opnieuw kracht. Opnieuw werd er wat aan de opstelling veranderd. Priscilla kwam er in voor Sindy Steenbekkers. De tweede helft begon Alem ijzersterk. De meiden waren wat brutaler geworden wat resulteerde in mooie duels. Voor Sindy viel dit helaas verkeerd uit, want zij raakte nadat zij was terug gewisseld geblesseerd uit. Ze kon met haar elleboog door naar het ziekenhuis, hierdoor viel Anita weer in en moest wederom met plaatsen worden verschoven. Vanaf dat moment kreeg Alem zelfs ook kansen. Het spel verplaatste zich richting doel van de tegenstander, maar ondanks dat werd er helaas niet meer gescoord. Beesd maakte echter goed gebruik van de kleine foutjes van Alem. Zij scoorden nog 3 keer in de tweede helft, 10-0 was de eindstand.

Mijn complimenten voor de zenuwachtige Petra Stouten. Het was haar eerste wedstrijd met VV Alem DA1, maar ze heeft haar rol goed vervuld! Even dacht ik dat ze het spelletje niet meer zag zitten nadat ze een hard weggetrapte bal van Maartje recht in haar gezicht kreeg. Ze viel op de grond en had een flinke bloedneus. Maar de dappere Petra stond op, kreeg een zakdoek, en voetbalde vrolijk verder!

De tweede helft was echt een verbetering ten opzichte van de eerste helft, duels werden gewonnen en ook conditioneel waren we beter. Wanneer het niveau van de tweede helft wordt voortgezet zullen de resultaten vanzelf komen.

Bron:    Maartje van Osch