14-10-2018 Den Dungen 8 - Alem 4 1 - 1

Den Dungen 8 - Alem 4   1-1    (1-0)

Alem 4 ondanks gelijkspel in Den Dungen nog steeds koploper

Vanwege een groot aantal afmeldingen werden vandaag door coach Stan Schreuders de oude vazallen Kees-Jan Zwanenberg en Peter de Cocq van Delwijnen opgeroepen.

Doelman Joost Stoof maakte indruk dit seizoen, maar moet voorlopig, door een deze week opgelopen meniscusblessure, afhaken. De sluitpost werd in Den Dungen bekwaam vervangen door Jannick van der Zanden.

Alem 4 is zondagmiddag voor de eerste keer dit seizoen tegen puntenverlies aangelopen. De Oranjehemden speelden met 1-1 gelijk tegen Den Dungen 8.
Na een beginfase waarin weinig kansen te noteren vielen, kwam de thuisclub na dertien minuten op voorsprong. Een voorzet werd door Koen de Leeuw in eigen doel gewerkt, 0-1. "De eigen goal komt volledig op mijn conto", sprak een schuldbewuste De Leeuw na de wedstrijd.
Assistent-coach Jory Hooijmans: "Je weet dat het dan lastig wordt. Den Dungen 8 is een ervaren team met de bereidheid om voor elkaar te werken."
In de tweede helft nam Alem 4 snel het initiatief en gaandeweg werd de druk opgevoerd. Alem had een veldoverwicht en creëert zich ook kansen maar het doelpunt wil maar niet vallen.
Een minuut of tien voor tijd was het toch raak toen een rebound door Koen van Kessel goed in de verre hoek werd geschoten: 1-1.
“Er is met honderd procent inzet gestreden en daar ben ik blij mee” aldus trainer Stan Schreuders na de wedstrijd. "Ik kan wat dat betreft niet anders dan tevreden zijn."

13e Minuut 1-0 Den Dungen
79e Minuut 1-1 Koen van Kessel