06-05-2018 BMC 7 - Alem 4 1 - 3

BMC 7 - Alem 4   1-3    (0-1)

Effectief Alem 4 wint van BMC 7

Dodelijk effectief Alem 4 wint wedstrijd

Daar waar bij Alem 4 het hele seizoen al de scherpte ontbreekt voor het vijandige doel, was het vanmorgen wél effectief en dat gaf de doorslag in deze verder gelijkopgaande wedstrijd.
Al in de vijfde minuut sloeg Alem 4 toe, Jorge Reuvers legde de bal met precisie op het hoofd van Elies Grandia, die de bal onberispelijk achter de Berlicumse keeper kopte.
In de eerste helft werd verder niet meer gescoord, vooral omdat Alem-doelman Jory Hooijmans met enkele fabelachtige wereldreddingen Alem 4 op de been hield.

In het tweede bedrijf eenzelfde beeld: een aanvallend BMC 7 en messcherpe counters van de oranjehemden. Een van die counters leverde een corner op. Rick Leerintveld onderscheid zich het hele seizoen al door het nemen van uitstekende hoekschoppen. Deze indraaiende corner werd door Koen de Leeuw, bij de tweede paal, met het hoofd gepromoveerd tot doelpunt: 0-2.
De Leeuw tekende ook voor de derde Alemse treffer. Gezegend met een uitstekend afstandschot, demonstreerde hij z'n traptechniek en liet de BMC goalie kansloos: 0-3.
Even later eiste scheidsrechter Van Pinxten de hoofdrol voor zich op door Alex Steenbekkers de rode kaart te tonen. De fijnbesnaarde centrum-verdediger moest het veld verlaten en Alem 4 met tien man verder. BMC 7 wist daarna eenmaal van deze overtal-situatie te profiteren, ergo de 1-3 eindstand.

0-1 Elies Grandia
0-2 Koen de Leeuw