07-05-2017 Alem 4 - Ophemert 3 9 - 3

Alem 4 - Ophemert 3   9-3    (2-2)

Seizoensafsluiting in stijl

Ruime overwinning na kwakkelend begin. Alem 4 nam daarmee revanche op de oorwassing in Ophemert.

Het begint nu echt structureel te worden, de ronduit zwakke openingsfase van Alem 4, waarbij de scherpte volledig ontbreekt.
Ophemert maakte hier dankbaar gebruik van, de eerste opgelegde kans wordt overigens vanaf 40 cm door een Ophemertse aanvaller nog naast gekopt. Alem stelt hier een volley tegenover van de afscheid nemende reserve-aanvoerder Kees-Jan Zwanenberg; zijn schot gaat 39 meter naast...
De volgende enorme kans van Ophemert 3 wordt door rechtsachter Gerwin van der Burg nog net naast het doel gelopen. Uit een driehoekje tussen Kollenburg-Reuvers-Zwanenberg werd door laatstgenoemde de bal naast het Ophemertse doel geplaatst.
Ophemert 3 kwam op voorsprong toen de gevaarlijke spits binnen "de zestien" werd gehaakt en de uitstekend fluitende scheidsrechter Van Lent naar de stip wees. De penalty werd raak geschoten: 0-1. Even later werd voor de Ophemertse spits de rode loper uitgelegd en recht door het hart van de Alemse verdediging kan hij 0-2 aantekenen. Het had nog erger kunnen worden voor Alem 4, maar doelman Jory Hooijmans keerde met een geweldige reflex een tikkie terug van Peter de Cocq van Delwijnen.
Hierna leek Alem 4 wat warm te draaien, Kees-Jan Zwanenberg kreeg een vrijgeleide naar het Ophemertse doel. Zwanenberg rondde koel af: 1-2. Vlak voor rust kwam Alem weer helemaal terug in de wedstrijd. Na slecht Ophemerts verdedingswerk stond Hans Brekelmans opeens vrij voor het doel, zonder aarzeling trapte hij de bal binnen; ruststand 2-2.

Na rust draaide Alem 4 de gashendel helemaal open. De voor routinier van den Berk ingevallen Elies Grandia bracht met zijn eerste balcontact Alem 4 op voorsprong. Ophemert 4 stortte inelkaar! Na een voorzet van Wilbert van Boxtel tekende Zwanenberg voor zijn tweede treffer van de middag, topscorer Grandia straft een verdedigingfout resoluut af: 5-2. Een schot van Jorge Reuvers verdwijnt onhoudbaar in het Ophemertse doel.
Tussendoor redde de prima Ophemertse keeper Piet Verbeek (59) op schoten van Zwanenberg en een kopbal van Brekelmans. Zonder zijn uitstekende keeperswerk had het er in de befinfase van de tweede helft nog veel erger uitgezien voor Ophemert 4.
De Alemse honger was echter nog niet gestild. Na een assist van aanvoerder Joop Kollenburg zette Van Boxtel de keeper op het verkeerde been voor de zevende Alemse treffer. Bas Brekelmans veegt daarna 8-2 binnen. Gallery-play van laatste man Brekelmans levert Ophemert zowaar nog een treffer op voordat Zwanenberg zijn hattrick voltooid en het slotpunt zet.

Na de wedstrijd namen Kees-Jan Zwanenberg, Peter de Cocq van Delwijnen, Hans Brekelmans en manager/coach Piet van Boxtel afscheid van Alem 4. Zij gaan het wat rustiger aan doen of hangen de schoenen definitief in de wilgen.

Drie assists vanmorgen van aanvoerder Joop Kollenburg

Jorge Reuvers, samen met de uitstekende fluitende arbiter Jan van Lent

Ophemert komt op voorsprong door de penalty te benutten

Veel veranderd in goud dit seizoen voor Elies Grandia. Zijn eerste balcontact is een doelpunt