30-04-2017 Beesd 5 - Alem 4 1 - 4

Beesd 5 - Alem 4   1-4    (0-1)

Ruime zege na aarzelend begin

Het begint een trend te worden van Alem 4, het slap beginnen aan de wedstrijd.

Al een aantal wedstrijden op rij begint de formatie van manager Piet van Boxtel in een veel te laag tempo aan de wedstrijd.
"Er wordt in de warming-up te weinig arbeid geleverd", verklaarde Van Boxtel desgevraagd.
Nadat Beesd 5 in het eerste kwartier een optisch overwicht had, overigens zonder gevaarlijk te worden, was Alem 4 opgewarmd. Allereerst vertrok de Hoenzadrielse TGV, na een sprint van honderd meter, zag Elies Grandia de vrijstaande Bas Brekelmans over het hoofd, zijn schot verdween voorlangs naast het doel, terwijl Brekelmans de bal voor het intikken had gehad.
Even later scoorde Bas Brekelmans tóch, maar zijn treffer werd vanwege buitenspel geannuleerd. Beesd moest zich beperken tot counteren, maar kon Alem-sluitpost Jory Hooijmans niet bedreigen.
Nadat Chris van Oers een poeier op de lat afvuurde, kwam Alem vlak voor rust verdiend op voorsprong. Een voorzet van Gerwin van der Burg werd door Robert-Jan Hofman via de keeper in het doel gewerkt.

Na rust draaide Alem 4 de duimschroeven nog wat aan en Bas Brekelmans scoorde vanuit een ouderwetse scrimmage voor het doel van Beesd.
Even kwam Beesd 5 daarna terug in de wedstrijd. Uit een corner werd de aansluitingstreffer onhoudbaar ingekopt, maar verder dan deze ene treffer kwam Beesd niet meer.
Met een typische Kees-Jan Zwanenberg actie op de achterlijn luidde Zwanenberg de beslissing in de wedstrijd in. Balletje onder de voet door en terughalen, rechtsback op het verkeerde been zetten en de bal in de voeten van Hofman schuiven, die geen fout maakte en 1-3 aan liet tekenen.
De sportieve wedstrijd was gespeeld. Voor de statistieken pikte in de negentigste minuut, op aangeven van Alex Steenbekkers, topscorer Grandia tóch nog zijn doelpuntje mee voor de 1-4 eindstand.

TGV

Boemeltreintje