17-04-2017 Alem 4 - SCR 4 6 - 0

Alem 4 - SCR 4   6-0    (1-0)

Makkelijke overwinning Alem 4 in eenzijdig duel

Weinig problemen voor Alem 4 in de inhaalwedstrijd tegen SCR 4.

SCR 4 begon voortvarend aan de wedstrijd en dat leverde zowaar in de eerste vijf minuten drie corners op. Dit waren dan ook meteen de belangrijkste wapenfeiten van de Rijswijkse ploeg in de eerste helft.
Daarna was het enkel Alem 4 wat de klok sloeg. De oranjehemden speelden een uitstekende wedstrijd met een uitblinkende Jorge Reuvers. Reuvers kreeg van de Rijswijkse formatie alle ruimte om te strooien met passes, zijn traptechniek te demonstreren en ook nog gevaarlijk voor het SCR doel op te duiken.
Het enige wat ontbrak aan het Alemse spel waren doelpunten, Alem 4 verzuimde zich te belonen. Zoals al vaker dit seizoen werd er een scheepslading kansen om zeep geholpen. Een volley van Alex Steenbekkers vloog over het doel, Robert-Jan Hofman tikt de bal uit een corner nét naast, op aangeven van Jorge Reuvers schiet Kees-Jan Zwanenberg voorlangs en een vlammend schot van Reuvers recht op de SCR-keeper.
Het verdiende doelpunt kwam er voor rust toch nog. Hennie Hooijmans zette een snelle aanval op, via Jorge Reuvers werd Wilbert van Boxtel bereikt en op zijn aangeven scoorde goaltjesdief Elies Grandia 1-0.

Na rust was het Alemse overwicht nog groter dan in het eerste bedrijf en nu werd het krachtsverschil ook in doelpunten uitgedrukt. Na een Rijswijkse overtreding een meter buiten het strafschopgebied poeiert Wilbert van Boxtel de bal langs de niet best opgestelde muur in het doel: 2-0. Uit een corner kopt Reuvers eerst tegen de keeper aan, om daarna de rebound tot doelpunt te promoveren. Even later deed Reuvers dit kunstje nog eens over, met dit verschil dat hij de corner nu rechtstreeks binnenkopte.
SCR 4 liet zich nog even zien met een schotje op de paal en een paar kleine mogelijkheden, waar Alem-doelman Jory Hooijmans weinig moeite mee had.
Een kwartier voor tijd de mooiste goal van de wedstrijd, een steekpass van Van Boxtel, werd door Theo Leerintveld panklaar neergelegd voor aanvoerder Kees-Jan Zwanenberg, die onberispelijk scoorde. Leerintveld tekende ook voor de assist op Robert-Jan Hofman, die het halve dozijn vol mocht maken.

Kijk hier voor meer foto's
Foto's © v.v. Alem - Tijn Verhoeven

Jory Hooijmans