02-04-2017 Buren 4 - Alem 4 0 - 3

Buren 4 - Alem 4   0-3    (0-2)

Overwicht niet in score uitgedrukt

Alem 4 laat kansen op monsterscore liggen

Ondanks een waslijst afwezigen vergat Alem 4 in deze wedstrijd Buren 4 een flink pak op de broek te geven.
Beide elftallen begonnen gezapig aan de wedstrijd, waarbij Alem voetballend de wat betere partij was en omdat Buren niet echt aandrong, zag men Alem af- en toe zelfs een "driehoekje" op de grasmat leggen.
Even leek in deze wedstrijd de vlam in de pan te slaan, toen Peter de Cocq van Delwijnen na een lichte overtreding door de overigens verder uitstekend fluitende scheidsrechter Thari, (zo niet in de geest van de wedstrijd) voor tien minuten naar de kant werd gestuurd. Maar na wat afkoeling en diep ademhalen werd de wedstrijd hervat en vervolgens bijzonder sportief uitgespeeld. Chapeau voor de zelfbeheersing van beide elftallen.
Het duurde tot aan de 35e minuut voordat Alem 4 het veldoverwicht kon omzetten in een voorsprong, een mislukte voorzet van Thomas van Mook verdween over en achter de Burense keeper in het doel.
Even later werd Elies Grandia wegggestuurd en werd hij door de Burense goalie door een overtreding binnen het strafschopgebied gestuit. Aanvoerder Zwanenberg verzilverde de strafschop.
De Burense keeper raakte bij de botsing met Grandia dusdanig aan zijn ribben geblesseerd dat hij het veld moest verlaten, zijn vervanger maakte in de tweede helft furore door nogal wat ballen uit het doel te ranselen.

Alem 4 begon uitstekend aan de tweede helft een combinatie tussen Thomas van Mook, Elies Grandia en Kees-Jan Zwanenberg werd door laatstgenoemde schitterend met een volley afgemaakt.
Daarna had Alem 4 in de eerste tien minuten van de tweede helft nog wel vier keer kunnen en misschien wel moeten scoren, maar Grandia en aanspeelpunt in de spits Theo Leerintveld hadden het vizier niet op scherp staan.
Na een spectaculair kwartier in de tweede helft, zakte de wedstrijd in, om daarna als een nachtkaars uit te gaan.
Het bleef bij 0-3.

Non-Playing captain Joop Kollenburg

Thomas van Mook op weg naar de 0-1

Strafschop na overtreding op Elies Grandia