26-03-2017 Alem 4 - Teisterbanders 3 0 - 5

Alem 4 - Teisterbanders 3   0-5    (0-2)

Bietenbrug

Alem 4 niet scherp genoeg en verliest ruim van Teisterbanders 3

Voordat de wedstrijd tegen virtueel koploper Teisterbanders 3 goed en wel begonnen was stond Alem 4 al op achterstand. Een Kerk-Avezaathse spits werd door Willem Toonen met een te laat ingezette sliding in het strafschopgebied ten val gebracht en de uitstekend fluitende scheidsrechter Broekmeulen wees naar de stip. Teisterbanders maakte geen fout vanaf elf meter: 0-1.
Alem had nadien een optisch overwicht, waarbij Teisterbanders de meest gevaarkijke ploeg bleef; de prima keepende stand-in doelman Bram van der Zanden redde na een verkeerd geraakte kopbal van Kees-Jan Zwanenberg één op één met de Teisterbantse spits en even later ranselde hij een schot uit de korte hoek.
Het fysiek, maar sportief spelende Teisterbanders won de meeste duels en resoluut doorzetten leverde Teisterbanders de 0-2 voorsprong op.

Alem 4 kwam na rust aarzelend uit de kleedkamer, de omzettingen van manager van Boxtel wierpen duidelijk niet hun vruchten af en binnen twaalf minuten breidde Teisterbanders haar voorsprong van 0-2 naar 0-5 uit, waarbij Teisterbanders-middenvelder Teunis van Ballegooien voor twee schitterende doelpunten tekende.
Daarna herpakte Alem zich en was tot aan de zestienmeterlijn de bovenliggende partij. Aanvallend kon Alem 4 vandaag geen vuist maken en verder dan 'n vrije trap, corner en een voorzetje van Wilbert van Boxtel gevolgd door een kansje voor Alex Steenbekkers kwam Alem niet. Een diagonaal schot van Teisterbanders werd door Bram van der Zanden in de rechterbenedenhoek onschadelijk gemaakt en daarmee is het verhaal van het verdere verloop van de tweede helft wel verteld.

Alem 4 had de verdiende nederlaag tegen het sterke Teisterbanders 3 volledig aan zichzelf te danken, hoewel 0-5 wel een wat geflatteerde nederlaag was.

Kijk hier voor meer foto's van de wedstrijd Alem 4 - Teisterbanders 3

Opstelling