19-03-2017 RKTVC 5 - Alem 4 0 - 0

RKTVC 5 - Alem 4   0-0    (0-0)

Alem 4 vergeet zichzelf te belonen

Alem 4 kreeg te weinig, RKTVC 5 dik tervreden met punt

Alem 4 speelde een puike wedstrijd tegen een zeer sportief RKTVC 5 maar vergat zichzelf te belonen met drie punten.
In de eerste helft een gelijkopgaande wedstrijd met 'n wat gevaarlijker Alem, maar veel verder dan wat halve kansen en mogelijkheden kwam ook Alem niet.
De schoten op doel werden prima verwerkt door de uitstekende Tielse doelman, terwijl Alem-keeper Jory Hooijmans voor de zoveelste wedstrijd werkeloos kon toekijken.

Na rust werden de Alemse mogelijkheden kansen, maar bleef het toch opletten voor de Tielse counter. RKTVC-spits Cervat Aksoy en Alem-voorstopper Peter de Cocq van Delwijnen vochten verbeten, maar sportieve duels uit, die meestal in het voordeel van de Cocq van Delwijnen werden beslist.
Vlak voor tijd dacht Alem recht te hebben op een strafschop, toen Alem-spits Wilbert van Boxtel binnen de zestienmeter lijnen werd neergelegd, maar de overtreding werd door de overigens goed fluitende scheidsrechter Hofsommer weggewuifd.
RKTVC 5 haalde op haar tandvlees de eindstreep, Alem 4 kon het overwicht in de laatste fase van de wedstrijd niet in een doelpunt uitdrukken.

Een domper was het uitvallen in de laatste minuten van uitblinker Peter de Cocq van Delwijnen, hij liep bij een duel, met de drieënhalve meter lange nummer 23 van RKTVC, een enkelblessure op.

Jory Hooijmans

Niels van Hooft Robert-Jan Hofman Peter de Cocq van Delwijnen Chris van Oers