05-02-2017 Leerdam Sport'55 2 - Alem 4 0- 5

Leerdam Sport'55 2 - Alem 4   0-5    (0-2)

Alem 4 pakt draad weer op

Leerdam is niet uigelopen voor deze wedstrijd

Alem 4 wint eenvoudig van laagvlieger Leerdam Sport'55 4

Na met een 5-0 nederlaag de winterstop te zijn ingegaan, besliste Alem 4 in de eerste wedstrijd na de winter de wedstrijd met dezelfde cijfers in hun voordeel.
Alem 4 kwam stroef op gang, niet zozeer wat het veldspel betrof, maar het benutten van de uitgespeelde kansen was in de eerste helft zwaar onder de maat.
Al snel in de wedstrijd een grote kans voor Bas Brekelmans, weggestuurd door Niek van Lent schoot Brekelmans oog in oog met de keeper te wild recht tegen de doelman aan. Daarna een goed lopende aanval; voorzet Niek van Lent besloten met een diagonaal schot van Rick Leerintveld, dat gered werd door de uitstekende Leerdamse doelman. Vervolgens een schot van Leerintveld op de paal. Kees-Jan Zwanenberg mikte vrijstaand op drie meter voor het doel naast.
Thomas van Mook, die normaal gesproken maar mondjesmaat weet te scoren, gaf tenslotte het voorbeeld. Hij plukte met de linkervoet een hoge voorzet van Rick Leerintveld uit de lucht, zette daarna 'n een-tweetje op met Van Lent en rondde vervolgens keurig af: 0-1.
Even verslapte de Alemse aandacht, maar Leerdam Sport wist een 200% kans niet te verzilveren, beide Leerdamse voorwaartsen wisten de tot dan werkeloos toekijkende Alem-doelman Jory Hooijmans niet te verschalken.
In blessuretijd van de eerste helft trapte Niek van Lent een indirecte vrije trap rechtstreek richting de kruising, de bal werd onderweg nog getoucheerd door de keeper, waardoor beide teams met een 0-2 stand in Alems voordeel gingen rusten.

Na rust pakte Alem de draad van de eerste helft weer op. Een hard schot van Van Lent werd met meer geluk dan wijsheid door de Leerdamse keeper gekeerd. Nadat Kees-Jan Zwanenberg op zijn karakteristieke manier door de Leerdamse defensie laveerde, wist Jannes Piels het voorzetje van Zwanenberg tot doelpunt te promoveren: 0-3.
Daarna kreeg Leerdam Sport een tweetal 1 op 1, met Jory Hooijmans, kansen op de aansluitingstreffer. De eerste kans werd vakkundig verprutst en de herkansing was een prooi voor Hooijmans.
Na in de eerste helft Bas Brekelmans vrij voor de keeper te hebben gezet, stuurde Niek van Lent nu Elies Grandia op dezelfde missie. Grandia scoorde wél en bracht de stand op 0-4.
Tien minuten voor tijd was het loeieren op het Leerdamse doel. De eerste kanonskogel van Niek van Lent werd nog gepareerd, maar de aansluitende poeier van Elies Grandia sloeg in als een granaat.
Na dit machtsvertoon vond de uitstekende scheidsrechter Vendelbosch het welletjes en beëindigde de wedstrijd met nog tien minuten op de klok, maar niemand die daarom maalde.

Niek van Lent drukte zijn stempel op de wedstrijd

Na lang blessureleed speelde Hennie Hooijmans een prima wedstrjd

Thomas van Mook brak de wedstrijd open voor Alem 4