30-10-2016 Alem 4 - Buren 4 5 - 1

Alem 4 - Buren 4   5-1    (1-0)

Alem 4 is Buren 4 de baas

Na twee achtereenvolgende verliespartijen pakte Alem 4 vanmorgen weer drie punten.

Maar liefst zeventien spelers had manager van Boxtel vanmorgen tot zijn beschikking, waarvan Hennie Hooijmans vlak voor de wedstrijd afviel, omdat dochter Roxanne zijn voetbaltas had meegenomen naar de uit-wedstrijd van de Alemse vrouwen tegen DSS'14.

De overgebleven zestien bonden de strijd aan tegen het uitermate correct en sportief spelend Buren 4, dat zelfs in de derde helft goed partij gaf.
Alem startte goed en kreeg al snel wat kansjes, Rick Leerintveld, weggestuurd door Wilbert van Boxtel, was de uitstekende Burense keeper te snel af, maar zijn schot ging naast. Maar ook Buren speelde niet slecht en beide ploegen maakten er een goede wedstrijd van. Het veldspel van Buren deed in de eerste helft niet minder dan dat van Alem, maar de ploeg uit de Neder-Betuwe kon aanvallend geen vuist maken.
Na een goedlopende aanval zag Wilbert van Boxtel de vrijstaande Alex Steenbekkers over het hoofd, maar uit een onmogelijke hoek bracht Van Boxtel Alem tóch op voorsprong.

Na de thee was Alem 4 duidelijk de betere ploeg en maakte het de kansen goed af. Op aangeven van Wilbert van Boxtel rondde Alex Steenbekkers koel af voor 2-0. Een passje achter het standbeen langs van de ingevallen Theo Leerintveld op Alex Steenbekkers, werd door Steenbekkers iets minder koel binnengeschoten: 3-0.
Een schitterend genome vrije trap van Rick Leerintveld betekende 4-0. Leerintveld kreeg van coach Van Boxtel meteen een verdiende publiekswissel.
Buren ging op zoek naar de eretreffer, maar zette daarbij de deur wagenwijd open en de vanaf eigen helft vertrokken Alem-midvoor Van Boxtel maakte geen fout: 5-0.
De Burense eretreffer kwam er toch nog, vanaf de rand van het zestienmetergebied mikte een Burense middenvelder buiten bereik van de kansloze Alem-doelman Hooijmans de bal diagonaal in de kruising.
Daarna vond de goedleidende scheidsrechter van Veeren het welletjes en zochten beide ploegen de kleedkamers en de kantine op, waar nog een prima derde helft werd gespeeld.

Schitterende vrije trap van Rick Leerintveld

Jory Hooijmans