23-10-2016 Alem 4 - Theole 4 0 - 4

Alem 4 - Theole 4   0-4    (0-2)

Alem 4 verslaapt beginfase

Alem 4 had twee gezichten in deze wedstrijd; bij balbezit speelde Alem goed, had Theole de bal speelde Alem slecht.

Op een mistig en koud sportpark de Oude Maas versliep Alem 4 de openingsfase van de wedstrijd en stond het al na luttele minuten op een 0-2 achterstand. Eerst leverde te weinig scherpte van de Alemse achterhoede 0-1 op. Doelpunt kwam nog wel gelukkig tot stand, via de vingertoppen van interim doelman Ben van Boxtel, de paal en de schouder van Van Boxtel verdween de bal in het doel. Daarna was het, de met afstand beste man op het veld, Harrie Koopmans (48), die met het doelpunt van de maand Theole op 0-2 bracht.
Na een kwartier kwam Alem beter in de wedstrijd en de twee voetballende ploegen, maakten er een leuke pot van. Terwijl Theole dreigend bleef, kreeg ook Alem wat kansen. Uit een goed uitgespeelde aanval kopte de vrijstaande Thomas van Mook in handen van de Theole keeper, die kort voor rust uitstekend redde op een schot van de doorgelopen Tim Hanegraaf na een slim balletje van de verder onzichtbare Rick Leerintveld.
Ook na de thee kwam Theole beter uit de startblokken en Alem had weinig vat op het combinatiespel van de Tielse ploeg, maar Theole vond telkens doelman Ben van Boxtel op haar weg, die een aantal schoten en voorzetten wegranselde.
Na deze Tielse dadendrang kwam het Alemse combinatievoetbal weer beter uit de verf en hing de aansluitingstreffer in de lucht, toen uit een scrimmage voor het Alemse doel de bal na viermaal van richting te zijn veranderd in de goal hobbelde... Alem 4 was groggy en Theole deelde de knock-out uit door meteen 0-4 op het, door ergodirect gesponsorde scorebord, te brengen.

Volgende week komt laagvlieger Buren op bezoek en is het zaak voor de formatie van Piet van Boxtel om na twee nederlagen weer eens een overwinning bij te schrijven.

Ben van Boxtel

Gerwin v/d Burg Robert-Jan Hofman Peter de Cocq van Delwijnen Chris van Oers