02-10-2016 Teisterbanders 3 - Alem 4 2 - 4

Teisterbanders 3 - Alem 4   2-4    (0-3)

Elies Grandia op schot

Met een perfecte hattrick bezorgde Elies Grandia Alem 4 de overwinning.

Op de eerste herfstdag van het jaar startte Alem 4 voortvarend in de wedstrijd tegen Teisterbanders 3. Na een paar minuten dwarrelde een mislukte voorzet van goaltjesdief Wilbert van Boxtel via de onderkant van de lat het veld weer in. Het geschrokken Teisterbanders moest terug en Alem kwam verdiend op voorsprong. Onder druk gezet verspeelde de laatste man van Teisterbanders de bal aan Elies Grandia, die daarna goed afwerkt.
Nadat Jannes Piels nog maar eens aanzette voor een van zijn karakteristieke rushes, kwam de bal voor de voeten van Grandia, die "uit de draai" 0-2 aantekende.
Alem 4 kwam in de eerste helft maar één keer in problemen, nadat de goed uitgelopen Alem-keeper Jory Hooijmans, de van dichtbij, ingeschoten bal recht in het gezicht kreeg en groggy achterbleef, redde laatste man Peter de Cocq van Delwijnen op de doellijn.
Op slag van rust ontving Elies Grandia op eigen helft de bal, trapte de bal naar voren, rende op hoge snelheid langs alle middenvelders en verdedigers van Teisterbanders en scoorde zijn derde treffer van de dag.

Na rust liet Teisterbanders 3 zien een goed voetballende ploeg te zijn en Alem kwam er eigenlijk in de tweede helft niet meer aan te pas. De Alemse verdedigingslinie gaf echter niet veel weg en Teisterbanders kwam niet verder dan een paar afzwaaiers van afstand. De 1-3 kwam dan ook uit de lucht vallen en kwam wat gelukkig tot stand.
Teisterbanders rook nog een kansje en zette Alem 4 vol onder druk, maar met een aantal uitstekende reddingen hield doelman Hooijmans de marge voor Alem op twee doelpunten.
Met een scherpe counter besliste Alem 4 de wedstrijd. De slimme Theo Leerintveld stuurde met een lepe steekpass Wilbert van Boxtel weg, van Boxtel omspeelde de Kerk-Avezaathse keeper en trapte de bal hard diagonaal binnen.
In de laatste minuut van de wedstrijd benutte Teisterbanders nog een strafschop. De uitstekend fluitende scheidsrechter van de Sluis constateerde vasthouden en had de bal op de stip gelegd.
Het doelpunt was voor de statistieken

• Opvallend was het uitstekende spel van gastspeler Sam Stoof: een versterking voor Alem 4

Met drie doelpunten "Man of the Match" Elies Grandia

Jory Hooijmans