21-08-2016 Alem 4 - DSC VE1 3 - 7

Alem 4 - DSC VE1   3-7    (2-3)

Alem 4 moet "Gat van Sientjes" beker weer aan DSC VE1 laten

Onder barre weersomstandigheden streden Alem en DSC deze middag om de prestigieuze "Gat van Sientjes" wisselbeker. Ondanks het slechte weer maakten beide elftallen er een leuke wedstrijd van. De uitslag viel voor Alem wat geflatteerd te hoog uit.

Alem 4 begon goed aan de wedstrijd en al snel bracht Alex Steenbekkers, op aangeven van Joop Kollenburg, de oranjehemden op voorsprong. Toen stand-in Alem-doelman Ben van Boxtel een Kerkdrielse speler binnen het strafschopgebied ten val bracht, leek DSC op gelijke hoogte te komen. De penalty werd echter huizenhoog over geschoten.
Even later was het toch raak voor DSC. Een diagonale schuiver was buiten bereik van keeper van Boxtel. Vervolgens viel na een dekkingsfout ook 1-2. Kees-Jan Zwanenberg bracht Alem, na een leep steekpassje van alweer aanvoerder Kollenburg, weer langszij DSC.
Even leek Alem op voorsprong te komen toen een vrije trap van Kollenburg ternauwernood door de Kerkdrielse goalie gekeerd kon worden. Maar het was DSC dat met een voorsprong ging rusten, toen vlak voor rust Patrick Visser 2-3 binnen tikte.

Alem speelde een ongelukkige tweede helft. In het veld was er van krachtsverschil weinig te merken, maar DSC strafte de Alemse persoonlijke foutjes maximaal af. Vooral Freek Boeren was met drie treffers in de tweede helft goed op schot.
Alem scoorde nog een keer uit een strafschop, toegekend door arbiter van der Kammen, na een overtreding op Bas Brekelmans. Kees-Jan Zwanenberg mikte de bal onberispelijk tegen het net.
De met een nieuwe heup spelende Theo Leerintveld leek het slotpunt te zetten, toen hij achter zijn standbeen langs de bal binnen dacht te tikken. Hij zag zijn inzet echter eindigen in de handen van de DSC keeper.

Theo Leerintveld na zijn heupoperatie voor het eerst er weer bij

DSC ontving uit handen van Alem aanvoerder Joop Kollenburg de prestigieuze wisselbeker

Ben van Boxtel

Chris van Oers Hans Brekelmans Bas Brekelmans Angelo Verhoeven