13-03-2016 Alem 4 - HRC'14 5 2 - 2

Alem 4 - HRC'14 5   2-2    (1-2)

Effectief Alem 4

Alem 4 steelt puntje van, een over de hele wedstrijd gezien, beter HRC'14 5

Het sterke HRC'14 5 kwam vanmorgen op bezoek. De Hurwenen/Rossumse fusieclub had een opmerkelijke wissel in de gevreesde voorhoede. Goaltjesdief Kevin de Vries kwam over van HRC'14 1 terwijl Manuel Sterk de tegenovergestelde weg bewandelde.
Dat deze wisseling geen nadeel voor HRC'14 5 was, bewees de Vries door al snel in de wedstrijd een vrije in het Alemse doel te krullen.
Alem 4 deed al snel wat terug, een splijtende pass van aanvoerder Joop Kollenburg bracht Alem-topscorer Kees-Jan Zwanenberg in stelling. Zwanenberg deed alles goed en trapte met binnenkant voet de gelijkmaker binnen.
Daarna golfde het spel heen en weer, tot vlak voor rust toen een van richting veranderd schot in het Alemse doel verween en HRC'14 weer op voorsprong bracht.

In de tweede helft een veel sterker HRC'14 met legio kansen om de voorsprong te vergroten en zagen we Jory Hooijmans als in zijn beste dagen en hij hield persoonlijk Alem 4 in de wedstrijd. Schoten ranselde hij uit het doel, kopballen tikte hij over de lat, in één tegen één situaties was hij de baas.
Toch leek hij te moeten capituleren toen Willem Toonen HRC'14-aanvoerder van Santen binnen de zestien ten val bracht. Scheidsrechter Leerintveld wees resoluut naar de stip en Kevin de Vries mocht aanleggen om de wedstrijd te beslissen, maar met een katachtige redding tikte Hooijmans ook deze bal uit het doel.
Toen trad er een oude voetbalwet in werking, als je zelf aan de ene klant niet scoort, gaat hij er aan de andere kan wel in. Een driehoekje tussen Kollenburg, Zwanenberg en Grandia werd door Elies Grandia als een Arjan Robben van links snoeihard achter de HRC'14 doelman (die deze bal waarschijnlijk nooit gezien heeft) geschoten.
Daarna voerde frustratie en teleurstelling bij een aantal HRC'14 spelers de bovenhand en gezegd mag worden dat Alem 4 in de laatste fase van de wedstrijd leidsman Leerintveld niet tegen had.
Op het tandvlees, zelfs Joop Kollenburg werd enkele minuten voor tijd teruggewisseld voor de moe gestreden Henri van den Berk, haalde Alem het zwaarbevochten puntje binnen. Misschien niet helemaal verdiend, maar effectief was Alem 4 wel en dat telt ook...

Verrassing: Theo Leerintveld terug uit de caraïben, assistent-coach in de tweede helft.
Man van de wedstrijd: Alem-doelman Jory Hooijmans keepte een geweldige wedstrijd. Met afstand de beste man op het veld.
Opmerkelijk: Emin Alkan is weer teruggekeerd op het oude nest en debuteerde meteen in Alem 4.
Conclusie: Alem 4 schoot tweemaal op doel en dat was voldoende voor één punt.

Kevin de Vries schiet vrije trap onberispelijk binnen

Blessure voor Thomas van Mook, hij kan niet verder

Tevredenheid met puntje na afloop in de kleedkamer

Jory Hooijmans