21-02-2016 Alem 4 - Teisterbanders 4 4 - 3

Alem 4 - Teisterbanders 4   4-3    (1-0)

Billenknijpen

Alem 4 maakte het zich onnodig moeilijk tegen Teisterbanders 4

Op een zwaar en moeilijk bespeelbaar veld trok Alem 4 na een inhaalrace van opponent Teisterbanders 4 aan het langste eind. Hoewel Alem 4 grote delen van de wedstrijd heer en meester was en Alem doelman Jori Hooijmans nauwelijks iets te doen kreeg zorgde Teisterbanders voor een spannend slot door van een 4-0 achterstand terug te komen naar 4-3.
Alem startte voorvarend, kreeg legio kansen, maar verzuimde te scoren. Léon "de bomber" Verhoeven in de spitspostie, was erg ongelukkig in de afwerking. Een schotje uit een onmogelijk hoek rolde net niet over de doellijn, maar hobbelde het doel weer uit. Een leep balletje verdween net naast het doel... Kees-Jan Zwanenberg kapte zichzelf vrij voor het doel, maar produceerde een onschuldig rollertje, waar de Teisterbantse keeper weinig problemen mee had. Alem 4 moest wachten tot de vijfenveertigste minuut om op voorsprong te komen. Een wat makkelijk gegeven strafschop werd door Zwanenberg onberispelijk ingeschoten.

Nadat manager van Boxtel in de rust had ingegrepen door maar liefst vijf wissels toe te passen, kwam in de tweede helft een kwartier lang de Alemse doelpuntenmachine op gang. Ongrijpbaar voor de Teisterbantse defensie slalomde Ben van Boxtel naar het doel en rondde prima af. Op aangeven van van Boxtel prikte Gerwin van der Burg de bal tegendraads tegen het net en het mooiste Alemse doelpunt kwam even later op naam van een verdediger van Teisterbanders die met een loepzuivere lob zijn eigen keeper verschalkte. Zo stond het na een kwartier in de tweede helft 4-0. Daarna verzuimde Alem uit te lopen naar een monsterscore, Teisterbanders 4 leek rijp voor de slacht. De meest open 100% doelkansen werden echter om zeep geholpen en naarmate de krachten uit de Alemse benen wegvloeiden, begon Teisterbanders stilletjes de achterstand weg te werken en kwam het terug tot 4-3. Gelukkig voor de oranjehemden slaagde Teisterbanders er niet in om de hele achterstand weg te poetsen en bleven de punten in Alem.

Conclusie: Drie punten bleven verdiend in Alem en met twee overwinningen na de winsterstop is Alem 4 aan een opmars begonnen op de ranglijst.

Uit een strafschop brengt Kees-Jan Zwanenberg Alem 4 op 1-0

Jory Hooijmans