18-10-2015 HRC'14 5 - Alem 4 6 - 3

HRC'14 5 - Alem 4   6-3    (4-1)

Alem 4 komt tekort

Voor zonsopgang trapten HRC'14 en Alem al af

Alem 4 verliest verdiend van beter HRC'14 5.

Kampioenskandidaat HRC'14 5 was op eigen veld de baas over Alem 4, maar werd in het begin van de wedstrijd wel erg gemakkelijk in het zadel geholpen. Allereerst werd matig en slap verdedigen meteen door HRC'14 afgestraft en even naderhand kreeg de wegdraaiende John Donks van dichtbij een schot op zijn schouder, waarna de wat ongelukkig fluitende scheidsrechter de Groot de bal op de stip legde.
Na de mislukte opening had Alem grote delen van de wedstrijd weinig te vertellen en liep HRC'14 5 uit naar een 4-0 voorsprong en een grote nederlaag tekende zich af voor de Alemse formatie.
Bij een van de spaarzame uitvallen van Alem 4 vlak voor rust werd Elies Grandia ten val gebracht en weer wees leidsman de Groot naar de stip.
Dit buitenkansje liet Kees-Jan Zwanenberg zich niet ontnemen en de vice-aanvoerder tekende voor de 4-1 ruststand.

Direct na rust leek HRC'14 op 5-1 te komen, een onschuldig duwtje van Alem voorstopper Niels van Hooft was voor arbiter de Groot voldoende om de Hurwenen-Rossum-Combinatie nogmaals een penalty toe te kennen. Alem sluitpost Jory Hooijmans bleek nu de sterkste en stopte de door Manuel Sterk ingeschoten strafschop.
Daarna begon Alem 4 zich stiekum in de wedstrijd te voetballen en na goed doorzetten van Elies Grandia kon Hans Brekelmans 4-2 scoren. Bas Brekelmans had zelfs een kans op de échte aansluitingstreffer, maar in plaats van zelf te schieten legde hij de bal af en ging de mogelijkheid verloren.
In de slotfase besliste HRC'14 de wedstrijd met nog twee goals in korte tijd. Slotpunt in de wedstrijd werd gezet door Kees-Jan Zwanenberg die bekeken de HRC'14 doelman verschalkte.

Bijzonderheden:

• Het uitstekende debuut in Alem 4 van Wesley Donks.
  • De rentree van Peter de Cocq van Delwijnen na maandenlang blessureleed.
  • Kees-Jan Zwanenberg scoorde zijn tweede doelpunt met rechts!

• Vader John- en zoon Wesley Donks

Jory Hooijmans

Henri vd Berk
    (Willem Toonen)
    Hans Brekelmans Niels van Hooft Angelo Verhoeven
    (Peter de Cocq v Delwijnen)

Joop Kollenburg
    (Thomas van Mook)
    Kees-Jan Zwanenberg John Donks
    (Wesley Donks)
    Gerwin vd Burg

Elies Grandia Bas Brekelmans

Wissels:

Thomas van Mook
    Peter de Cocq van Delwijnen
    Willem Toonen
    Wesley Donks

04e Minuut 1-0 Manuel Sterk
    11e Minuut 2-0 Manuel Sterk (pen.)
    29e Minuut 3-0 Patrick van Santen
    30e Minuut 4-0 Patrick van Santen
    45e Minuut 4-1 Kees-Jan Zwanenberg (pen.)
    77e Minuut 4-2 Hans Brekelmans
    86e Minuut 5-2 Dion de Ruiter