15-03-2015 Alem 3 - Rhelico 6 3 - 0

Alem 3 - Rhelico 6   3-0    (2-0)

Belangrijke overwinning

Door de overwinning op het taaie Rhelico 6 en het gelijke spel van SCZ 3 tegen HRC'14 4 deed Alem 3 goede zaken in de strijd om het kampioenschap...

Dankzij de zege op Rhelico 6 heeft Alem 3 nu evenveel punten als koploper SCZ 3 en met de thuiswedstrijd tegen de lijstaanvoerder nog voor de boeg, komt de kampioensschaal binnen handbereik

Alem 3 startte voortvarend en al in de vijfde seconde kreeg Hans Brekelmans een dot van een kans, een op een met de Rhelico keeper dacht hij te lang na hoe de bal in het doel te schieten... Na zo'n tien minuten spelen was het wél raak. De ingeschoven laatste man Wim Steenbekkers speelde Chris van Oers aan, die vanaf de achterlijn voorzette en zoals zo vaak stond Theo Leerintveld op de juiste plaats om af te ronden.
Rhelico 6 moest zich beperken tot enkele counters die nauwelijks gevaar opleverden, Alem 3 daarintegen reeg de kansen aaneen, maar van Oers alleen voor de keeper scoorde niet, Brekelmans raakte de bal verkeerd na terugleggen van Leerintveld.
Toch werd het voor rust nog 2-0, door een van de mooiste doelpunten van dit seizoen. Hoofdrol spelers waren Peter de Cocq van Delwijnen en Theo Leerintveld. De Cocq van Delwijnen gaf vanaf rechts een perfecte voorzet op maat die over de verdedigers en handen van de keeper naar de tweede paal zeilde, waar Leerintveld al in de lucht hing om de bal in te koppen.
Na rust meer van hetzelfde. De ingevallen Elies Grandia bleek net als in de heenwedstrijd (toen hij na rust drie keer doel trof) een plaag voor de Rumptse verdediging, maar hoewel hij 'n keer of vier alleen op de keeper afdenderde vond hij evenzoveel keer de Rhelico doelman op zijn weg.
Nadat de prima voor Henri van den Berk ingevallen Jannick van de Zanden met een soort van "lob-schotje" de lat had geraakt, scoorde Grandia toch zijn doelpuntje. Uit een onoverzichtelijke situatie tikte hij met een sliding de bal onder de keeper door.

De score had misschien wat hoger uit moeten vallen, maar door de resultaten op de andere velden was Alem 3 dik tevreden met deze belangrijke overwinning

De stand met nog vier wedstrijden te gaan

Lijnkeeper, die niet aan de lijn doet (quote: Thomas van Mook)

Opstelling