02-11-2014 Alem 3 - SVW 2 6 - 2

Alem 3 - SVW 2   6-2    (3-1)

Veerkracht

Weer kwam Alem in een wedstrijd dit seizoen op achterstand, toonde veerkracht, draaide de score om en won de wedstrijd

Vandaag een wedstrijd in de subtop van de zesde klasse. Alem 3 had twee punten meer dan SVW 2 en het was voor Alem daarom zaak om tenminste gelijk te spelen om de derde plaats op de ranglijst vast te houden.

Nog nooit kwam Alem 3 zo snel op achterstand dan vandaag. Aanvoerder Henri van den Berk had de toss gewonnen, Alem trapte af, speelde terug op rechtsback van den Berk, die de bal breed legde in de voeten van SVW-spits, die daar wel raad mee wist en binnen tien seconden stond Alem 3 op achterstand.
Alem 3 opende dermate slap, dat het na viijf minuten bijna tegen een 0-2 achterstand aankeek, maar gelukkig voor Alem kaatste een Gorinchems schot via de onderkant van de lat weer het veld in. Alem 3 schrok wakker en bijna aansluitend zorgde Theo Leerintveld voor de gelijkmaker. Schitterend krulde hij de bal met de buitenkant van de voet in de verre hoek.
Daarna speelde Alem prima voetbal en SVW kwam er in deze fase nauwelijks aan te pas. Alem creëerde een hele reeks kansen, maar vergat te scoren. Vlak voor rust kwamen de doelpunten er toch. Eerst was het voorstopper Niels van Hooft die de bal uit een corner binnen kopte en in de blessuretijd van de eerste helft kapte Wilbert van Boxtel zich knap vrij, om daarna hard de 3-1 ruststand binnen te schieten.

Vlak na de rust kreeg de uitstekend spelende Hans van den Boogaard, op aangeven van Wilbert van Boxtel, een grote kans op 4-1. Hij schoot echter te flegmatiek in en de SVW keeper kon gemakkelijk redding brengen.
De Gorinchemse doelman gaf daarna de 4-1 kado. Hij trapte de bal zomaar in de voeten van Theo Leerintveld, voor wie het vervolgens een koud kunstje was om de bal in het lege SVW doel te schuiven.
Even kwam SVW 2 terug in de wedstrijd, het liet 4-2 aantekenen en na een comedy capers moment van Alem-doelman Tony Ketels had zomaar de 4-3 kunnen vallen. Ketels dacht met een hakje uit te kunnen verdedigen, dat mislukte, waarna de SVW aanvoerder op zijn beurt de bal in het doel wilde hakken. Dit mislukte ook en met een uiterste krachtsinspanning kreeg Ketels de bal toch voor de doellijn te pakken.
Dit bleek het breekpunt in de wedstrijd. Hierna bracht Alem 3 de beslissing. Wilbert van Boxtel strafte slap ingrijpen van de Gorinchemse voorstopper af: 5-2. Vlak voor tijd maakte Robert-Jan Hofman er zelfs nog 6-2 van na een pass van Van Boxtel.

Aan de bal John Donks, vandaag de beste man op het veld

Tony Ketels

Henri v/d Berk