19-10-2014 Heerewaarden 2 - Alem 3 3 - 3

Heerewaarden 2 - Alem 3   3-3    (2-2)

Dramatische opening

belabberde warming-up oorzaak dramatische openingsfase?

Alem 3 verslaapt beginfase van de wedstrijd tegen Heerewaarden 2

Alem 3 begon de wedstrijd tegen het jeugdige Heerewaarden 2 dramatisch en keek na vijf minuten al tegen een 2-0 achterstand aan.
Vanaf de aftrap punterde de Heerewaardense spits de bal richting het Alemse doel, waar keeper Tony Ketels, zo leek het, nog niet aan de wedstrijd begonnen was en de bal achter zich in het net zag ploffen.
Vervolgens betekende een paar minuten later slap verdedigen, dat Heerewaarden de voorsprong kon verdubbelen. Een wanprestatie diende zich aan?
Zover kwam het niet, want Alem 3 herstelde zich naarmate de eerste helft vorderde. De Heerewaardense defensie kreeg het steeds moeilijker met het Alemse spitsenduo. De slim spelende Theo Leerintveld bleek zeer balvast en Hans Brekelmans sleurde als in zijn beste dagen.
De aansluitingstreffer voor Alem viel vanuit de mooiste aanval van de wedstrijd. Goed combinerend, de bal één keer rakend speelden Joop Kollenburg, Kees-Jan Zwanenberg via Theo Leerintveld naar Hans Brekelmans, welke keurig in de verre hoek afrondde.
Nog voor rust kwam Alem 3 langszij Heerewaarden 2. Na wat gerommel in het Heerewaardense strafschopgebied door Leerintveld, zorgde Brekelmans voor het doelpunt.

Na rust leek Alem toch met de winst aan de haal te gaan, maar een 100% penalty, na een overtreding op Emin Alkan, werd door scheidsrechter de Looijer weggewuifd. Even later spatte een pegel van John Donks boven Heerewaarden doelman Bart van Zuilichem (zoon van oud-Alem Keeper Henk van Zuilichem) op de lat. Het doelpunt viel niet en even leek het erop dat Alem het deksel op de neus zou krijgen, nadat eerst aarzelend en daarna wild uitverdedigen door Heerewaarden werd afgestraft.
Ondanks deze tegenvaller bleek Alem 3 over voldoende veerkracht te beschikken om deze achterstand weer ongedaan te maken. Na een perfecte steekbal van Emin Alkan, tikte Theo Leerintveld de bal beheerst achter Heerewaarden-keeper van Zuilichem.
Vlak voor tijd had Hans Brekelmans zelfs nog de winnende treffer op zijn schoen, maar zijn schot ging naast.

Al met al een terechte puntendeling tegen het naar zich liet aanzien toekoemstige eerste elftal van Heerewaarden.

Opstelling

Tony Ketels