12-10-2014 Alem 3 - Theole 5 5 - 1

Alem 3 - Theole 5   5-1    (2-1)

Prima wedstrijd Alem 3

De jarige Mickey, dochter van de eveneens jarige Alem doelman Tony Ketels, was vanmorgen de allereerste "Alem 3 pupil van de week".

Theole 5 bleek een fysiek sterke ploeg te zijn en in de beginfase van de sportieve wedstrijd leek Alem 3 daar problemen mee te krijgen.
Al snel in de wedstrijd kwam Alem 3 op achterstand door een afstandschot. De jarige keeper Ketels stond aan de grond genageld en zag de bal in de voor hem linkerbovenhoek verdwijnen.
Alem herstelde zich onmiddelijk. In dezelfde minuut poetste Alem de achterstand weer weg. Kees-Jan Zwanenberg krulde de bal bekeken in de verre hoek.
Halverwege de eerste helft kwam Alem 3 op voorsprong. Onder druk van Theo Leerintveld werkte een Tielse verdediger een voorzet van Wilbert van Boxtel achter zijn eigen doelman.
Net voor rust kwam Alem nog twee keer goed weg. Een Tielse pegel op de lat en een op het oog eenvoudig intikkertje werd door Theole verprutst.

Na rust liet Alem 3 haar beste voetbal van dit nog prille seizoen zien en kwam Theole er eigenlijk niet meer aan te pas.
Een steekbal van Emin Alkan werd door Wilbert van Boxtel op waarde geschat en de spits maakte zijn eerste treffer van het seizoen: 3-1.
De 4-1 kwam voor 90% op naam van Elies Grandia, na een rush tot aan de achterlijn legde hij de bal perfect terug op Thomas van Mook, die geen enkele moeite had om de bal in het Tielse doel te schuiven.
Hierna liet Alem de teugels wat vieren en kreeg Theole nog 'n paar kansjes, maar laatste man Peter van Boxtel redde op de doellijn en de jarige Tony Ketels pakte een tweetal schoten uit de tweede lijn.
Slotpunt van de wedstrijd werd gezet door Hans Brekelmans, die met een schitterende lob de keeper van Theole verraste.

Slotconclusie: Alem 3 speelde een "goeie pot voetbal" en hield de drie punten verdiend in eigen huis.

De geblesseerde Wim Steenbekkers staat de aanvoerdersband af aan Joop Kollenburg

Mickey Ketels, Alem 3 pupil van de week

De derde helft