05-10-2014 SCZ 3 - Alem 3 7 - 2

SCZ 3 - Alem 3   7-2    (3-0)

Geflatteerde nederlaag

Een uitgekleed Alem 3 trad vanmorgen aan tegen koploper SCZ 3.
Nogal wat spelers hadden om uiteenlopende redenen af moeten melden. Toch had Alem 3 in de openingsfase het beste van het spel. Hoewel SCZ 3 in de omschakeling steeds gevaarlijk was.
Pas nadat de scheidsrechter (hij bleek arendsogen te hebben) van zeventig meter afstand een handsbal in het strafschopgebied constateerde van Alem laatste man Peter van Boxtel (de aansluitende penalty werd binnengeschoten) en even later SCZ 3 nogmaals een discutabele strafschop toekende, kreeg SCZ de overhand.
Het was in deze fase Alem-doelman Tony Ketels, die Alem 3 met enkele knappe reddingen, nog in de wedstrijd hield.
Een verdedigingsfout betekende vlak voor rust toch nog de 3-0 in het voordeel van SCZ 3.

Net na rust leek de wedstrijd definitief beslist toen SCZ na een goed uitgespeelde aanval op 4-0 kwam.
Na een uur spelen viel voormalig doelpuntenmachine Theo Leerintveld in voor 1e Alem-spits Wilbert van Boxtel. Even leek dit een gouden wissel van manager Piet van Boxtel.
Leerintveld bracht binnen vijf minuten met twee rake kopballen de achterstand van 4-0 terug tot 4-2.
Helaas voor Alem 3 viel de 5-2 te snel na de versnelling van Alem en brak het verzet van de oranjehemden...

Opstelling

Tony Ketels

Maarten Traa