23-03-2014 Hedel 5 - Alem 3 2 - 0

Hedel 5 - Alem 3   2-0    (1-0)

Geen stootkracht

Alem 3 voetbalde goed mee met hoogvlieger Hedel 5, maar kwam voorin stootkracht tekort.

Vergeleken met het Hedelse 2e veld, ligt het Alemse veld 2 er als een biljartlaken bij. Combinatievoetbal was op dit dramatische veld nauwelijks mogelijk en Hedel 5 wat het vooral van krachtvoetbal moet hebben was op deze toendra in het voordeel.

Alem aanvoerder Joop Kollenburg
Hedel kreeg meteen wat kansen, een kans van Martijn Donkers (keeperstrainer te Alem) werd door de uitblinkende Alem doelman Theo Leerintveld gered en een schot van Patrick Jansen ging net naast.
Voetballend was Alem zeker niet minder dan Hedel, maar kon voorin geen vuist maken. Het bleef bij een enkele dreigende actie.
Na een Alemse overtreding op het middenveld werd de aansluitende vrije trap snel genomen door Hedel 5 en voordat de Alemse verdedigers het in de gaten hadden, lag de bal al achter doelman Leerintveld.
Vlak voor rust de eerste kans voor Alem 3, na een scherpe voorzet van aanvoerder Joop Kollenburg, trapt John Donks echter naast de bal.

Alem start goed in de tweede helft en ondanks het veld waren er zelfs weer driehoekjes te bewonderen, maar helaas net als in de eerste helft was het twintig meter over de middenlijn gedaan met de Alemse dadendrang.
Hedel 5 creëerde zich nog wel een aantal kansen, maar vond telkens Alem keeper Theo Leerintveld op haar weg.
Na een tweetal door de scheidsrechter weggewoven strafschoprijpe overtredingen, ging de bal tenslotte bij de derde (ditmaal misschien dubieuze) overtreding toch op de stip. De strafschop werd door Hedel onberispelijk ingeschoten.
Alem 3 kwam ondanks het vele balbezit aanvallend niet meer in de wedstrijd. Hedel zag inzetten van de lijn gehaald door Robert-Jan Hofman en Henri van den Berk.
Gezien het aantal kansen was er op de Hedelse overwinning weinig af te dingen.

Niels van Hooft speelde een prima wedstrijd en won op punten van zijn directe tegenstander Martijn Donkers

Uitblinker doelman Theo Leerintveld brengt redding

Theo Leerintveld