02-02-2014 HHC'09 3 - Alem 3 0 - 4

HHC'09 3 - Alem 3   0-4    (0-2)

Alem 3 pakt de draad weer op

Alem 3 is goed uit de winterstop gekomen en pakte in Oud-Heusden tegen HHC'09 3 alweer de vijfde overwinning op rij.

Voorafgaande aan dit duel speelden personele problemen vanwege werk, blessures en verjaardagen manager van Boxtel parten. Er waren

Stand-in doelman Theo Leerinveld (met zondagse pet van Willem Toonen) keepte uitstekend
op zaterdagavond maar liefst 93 "WhatsApp-jes" nodig om de selectie rond te krijgen.
Een voorbeeld: omdat doelman Tony Ketels vanwege zijn werk af had moeten melden, was spits en goaltjesdief Theo Leerintveld bereid het Alemse doel te verdedigen.

Alem 3 begon vanmorgen erg rommelig aan de wedstrijd, wat de oranjehemden de eerste vijf minuten op de grasmat legden leek niet op voetbal. Elies Grandia hielp Alem over het dode punt, door verrassend uit de draai 0-1 binnen te schieten.
Met wat meer scherpte had Alem in de beginfase de wedstrijd al kunnen beslissen, John Donks kopte in handen van de Heusdense keeper. De weer uitstekend spelende Joop Kollenburg kapte en draaide door de HHC'09 defensie, maar zijn schot werd nog net van richting veranderd en ging naast. De corner werd door Kollenburg zelf genomen en draaide nét over de haardos van Hans Brekelmans in één keer in het Heusdense doel.
Daarna deed HHC'09 3 wat terug, maar stand-in doelman Leerintveld redde bekwaam op een schot van dichtbij en sloeg op spectaculaire wijze een "zwabberbal" uit zijn doel.
Alem 3 verzuimde afstand te nemen. Een kopbal van aanvoerder Wim Steenbekkers ging er niet in. Steenbekkers zette vlak daarna met een steekpasje Elies Grandia alleen voor de keeper, z'n schot werd door de HHC'09 doelman gekeerd.

Het Alemse begin na rust was een kopie van het begin in de eerste helft en HHC'09 zette Alem aanvankelijk onder druk. Lang duurde dat niet, want geklungel in de Heusdense verdediging stelde Kees-Jan Zwanenberg in staat 0-3 aan te tekenen. Vlak daarna rondde Hidde Kollenburg een combinatie met Hans Brekelmans droog af.
De rest van de wedstrijd was een formaliteit en had misschien ook schriftelijk afgedaan kunnen worden. Waar HHC'09 3 het wel geloofde en helemaal niet meer tot een fatsoenlijke aanval kwam, had Alem 3 nog wél wat kansjes om de voorsprong uit te breiden. Joop Kollenburg zag een bekeken boogbal over de keeper ook net over het doel gaan en aanvoerder Steenbekkers schatte een voorzet van Kollenburg niet helemaal op waarde en zijn inzet verdween ook over het doel.

Al met al was het een verdiende overwinning in een heel sportieve en door de scheidsrechter uitstekend geleide wedstrijd. Kortom een leuk opwarmertje voor de wedstrijd van volgend weekeinde tegen de ongeslagen koploper BVV 6.

Theo Leerintveld

Henri v/d Berk Leon Verhoeven John Donks