15-12-2013 Alem 3 - SC Elshout 4 6 - 0

Alem 3 - SC Elshout 4   6-0    (1-0)

Alem 3 dendert door

Alem 3 is aan een goede serie wedstrijden bezig, het won de laatste vier wedstrijden.

Oppassen voor onderschatting, daar was iedereen bij Alem het, voor aanvang van de wedstrijd tegen SC Elshout 4, wel mee eens.
Ondanks de 0-7 overwinning in de heenwedstrijd, was Alem gewaarschuwd omdat het vorige week zelf na een grote nederlaag in de eerste wedstrijd, TGG 7 in de tweede wedstrijd wist te verslaan.
Alem 3 begon daardoor misschien te voorzichtig, maar kreeg toch een paar kansjes: schotje van Robert-Jan Hofman óver het doel en balletje van Kees-Jan Zwanenberg in het zijnet. Toen even later na een Alemse corner de bal door een Elshoutse verdediger in eigen doel werd gewerkt, stond Alem 3 al snel in de wedstrijd op voorsprong.
Daarna had Alem de wedstrijd in de eerste helft al moeten beslissen. Na een goede aanval werd Gerwin van der Burg vrij voor een leeg doel gespeeld, maar van der Burg kreeg de bal niet over de doellijn. Na een corner van van der Burg kopte Theo Leerintveld nét langs de verkeerde kant van paal en lat.
Door onoplettendheid in de Alemse verdediging, kreeg SC Elshout een goede kans, maar een knappe redding van Alem-doelman Tony Ketels voorkwam de gelijkmaker.
Op slag van rust belandde een vrije trap van aanvoerder Wim Steenbekkers via de Elshoutse keeper op de lat.

In de tweede helft stelde Alem 3 orde op zaken. Alem 3 schroefde onder aanvoering van de ingevallen John Donks het tempo in de wedstrijd op en SC Elshout 7 kwam er niet meer aan te pas. Na een prima voorzet van John Donks kopt Kees-Jan Zwanenberg met een snoekduik de 2-0 binnen. Donks grossierde vanaf de rechterkant in goede voorzetten. Voorzet twee: op het hoofd van Theo Leerintveld, maar Leerintveld kopt in kansrijke positie naast.
Het derde Alemse doelpunt was bijna een kopie van de 2-0, voorzet Donks en afgerond door Zwanenberg, ditmaal met de voet. Wanneer de keeper van Elshout de bal loslaat reageert John Donks het snelst en scoort zijn eerste goal in dienst van Alem. Voorzet Donks en Bernard Scully kan 5-0 binnenlopen. Theo Leerintveld pakt tóch weer zijn doelpuntje mee, hij frommelt de 6-0 in het Elshoutse doel.

Eindconclusie: een matige eerste helft, gevolgd door een prima tweede.

Tony Ketels

Henri v/d Berk