08-12-2013 TGG 7 - Alem 3 2 - 6

TGG 7 - Alem 3   2-6    (1-2)

Tweeling is TGG te machtig

De tweeling Mats en Lars Steenbekkers maakten in de tweede helft het verschil voor Alem 3

Alem 3 komt op stoom, het versloeg vanmiddag het nog ongeslagen TGG 7 met 2-6

Zonder al te hoge verwachtingen was Alem 3 vandaag afgereisd naar Den Bosch. TGG 7 was nog ongeslagen en in de thuiswedstrijd had Alem 3 vrij kansloos van de Bossche ploeg verloren.
De wedstrijd werd gespeeld op het, tot bijna op de draad versleten, kunstgrasveld van TGG. Alem 3 bleek op deze ondergrond wonderbaarlijk goed uit de voeten te kunnen. TGG 7 zat vanaf het eerste fluitsignaal, van de prima fluitende scheidsrechter, niet in de wedstrijd. Een compliment ook voor Henri van den Berk, die de robuuste spits van TGG de hele wedstrijd goed in bedwang hield.
De ondanks zijn heupproblemen uitstekend spelende Theo Leerintveld zorgde voor de Alemse openingstreffer. TGG 7 probeerde daarna aan te zetten, maar liep in een vlijmscherpe Alemse counter, over drie schijven belandde de bal bij Kees-Jan Zwanenberg, die de bal koel in het mandje legde: 0-2.
Vlak voor rust ontsnapte de Bossche spits voor de eerste en enige keer aan de aandacht van v/d Berk en zijn afgemeten voorzet werd door de linksbuiten van TGG achter Alem-doelman Ketels geschoten.

Na rust was het eerste wapenfeit voor TGG. Nog voordat de met een spierblessure in de rust gewisselde Joop Kollenburg onder de douche uit was, kwam TGG 7 op gelijke hoogte. Een wat makkelijk gegeven vrije trap één meter buiten het strafschopgebied, werd onhoudbaar voor keeper Tony Ketels in de rechterbovenhoek gekegeld. Maar wie dacht dat TGG nu door zou drukken, had buiten de in het veld gekomen tweeling Steenbekkers gerekend.
Lichtvoetig en goed combinerend speelden zij de Bossche verdedigers compleet zoek. Mats Steenbekkers bracht na aangeven van zijn broer Lars Alem 3 weer op voorsprong. Een minuut later profiteerde Mats Steenbekkers van slecht uitverdedigen van TGG. De razendsnelle Steenbekkers was attent op een wat slappe terugspeelbal en schoot 2-4 achter de verbouwereerde TGG 7 keeper.
De Alemse verdediging onder leiding van de geconcentreerd spelende laatste man Wim Steenbekkers gaf niets meer weg. Even later was het geloof van TGG 7 in een goede afloop wél weg. Mats Steenbekkers omspeelde zijn tegenstander en schoot hard binnenkant paal en daarna knalde hij de rebound op de onderkant van de lat, waarna het een koud kunstje was voor Hans Brekelmans om de terugkaatsende bal tegen het net te schieten.
Alem sneed door de Bossche verdediging als een warm mes door de boter, Zwanenberg alleen voor de keeper opduikend, deed ook nog een duit in het zakje, door de zesde Alemse treffer binnen te schieten.

Conclusie: goed gespeeld op een voor Alem vreemde ondergrond en verrassend, maar zeker verdiend gewonnen.

Tony Ketels

Elies Grandia