24-11-2013 BMC 9 - Alem 3 0 - 2

BMC 9 - Alem 3   0-2    (0-0)

Alem 3 krijgt BMC 9 op de knieën

Alem 3 voldeed vanmiddag aan de opdracht, namelijk winnen. Ondanks het gemis van een aantal "key-payers" werd gewonnen van BMC 9.

Joop Kollenburg: "still going strong"
Voor aanvang was iedereen bij Alem 3 het er over eens, er moest weer eens gewonnen worden om aansluiting te houden met de middenmoot.
Het begin was van beide ploegen vlak, zonder spectaculaire momenten. Na twintig minuten kwam de wedstrijd wat los; Koen de Leeuw kreeg na wat gerommel in de Berlicumse doelmond een kansje, maar zijn schot ging naast. Nestor Joop Kollenburg kreeg na wat aanmerkingen op de leiding 'n gele kaart met de daarbij behorende tien minuten tijdstraf, van de onthutsend zwak fluitende scheidsrechter Smulders.
Bijna profiteerde BMC van dit overtal maar de uitstekend keepende Alem-doelman Daav van Mil tikte een afstandschot bekwaam uit de linker benedenhoek.
De grootste kans in de eerste helft was voor Theo Leerintveld. Op slag van rust ontving hij, oog in oog met de Berlicumse keeper, de bal via een BMC verdediger. Leerintveld was dermate verrast van dit buitenkansje, dat hij te gehaast naast schoot.

Na rust was Alem 3 duidelijk de bovenliggende partij. BMC 9 kon geen vuist meer maken en de Alemse defensie onder leiding van laatste man Wim Steenbekkers bleef gemakkelijk overeind. Steenbekkers gesteund door de goed spelende voorstopper Niels van Hooft, die al zijn duels won.
De onwenning als linker-middenvelder begonnen Koen de Leeuw, speelde eenmaal centraal op het middenveld geposteerd een dijk van een tweede helft. Hij bracht Alem 3 op voorsprong. Na een ingooi ontstond er wat verwarring in de BMC verdediging, waarvan de Leeuw profiteerde.
Joop Kollenburg werd diep gestuurd, maar verloor op pure snelheid het duel van zijn tweeëndertig jaar jongere tegenstander. "Nog wel, maar over een paar weken win ik zo'n duel weer" aldus de net van een blessure herstelde Kollenburg na afloop.
Tien minuten voor tijd valt de beslissing in de wedstrijd. Na een actie van Wilbert van Boxtel op de achterlijn, houdt van Boxtel overzicht en legt de bal terug op de aanstormende Kollenburg, die vanaf zestien meter de bal diagonaal en onhoudbaar in de linkerbovenhoek knalt.

Daav van Mil
Hoewel scheidsrechter Smulders ook in de tweede helft grossierde in het nemen van de meest onbegrijpelijke beslissingen, had dat geen invloed op het wedstrijdverloop en bleef het een uiterst sportieve wedstrijd waarvoor een compliment aan beide elftallen.

Opmerkelijk: Na een terugspeelbal kapte Alem-keeper Daav van Mil
schijnbaar nonchalant de inlopende BMC spits uit, alvorens de bal
mee te geven aan rechtsback Jelle Bogers

Actiefoto Joop Kollenburg