10-11-2013 RKKSV 4 - Alem 3 3 - 1

RKKSV 4 - Alem 3   3-1    (2-0)

Kampioen kansen missen

Alem 3 nam vanmiddag alvast een voorproefje op het kampioenschap kansen missen. In de uitwedstrijd tegen RKKSV 4 werd de ene na de andere mooie kans niet verzilverd.

Op een ondanks de vele regen zeer goed bespeelbaar veld sprong Alem 3 erg slordig met de kansen om en kreeg daarvoor de rekening gepresenteerd.
In het eerste kwartier van de wedstrijd gebeurde er nauwelijks iets, beide ploegen beperkten zich tot het aftastend rondtikken van de bal op het middenveld.
De eerste versnelling kwam van Alem 3; een diepe bal van Peter van Boxtel bracht zijn broer Wilbert in kansrijke positie, de Alemse spits werd door de RKKSV-keeper op onreglementaire wijze tegengehouden. Hier had de dramatisch zwak fluitende clubscheidsrechter (getooid in parka en spijkerbroek) de bal al op de stip moeten leggen.
Even later wordt een schot van Wilbert van Boxtel gekeerd door de uitstekend keepende Kruisstraatse doelman.
De eerste de beste halve kans voor RKKSV 4 betekende 'n doelpunt. vanuit een corner schoot 'n RKKSV-middenvelder uit een onoverzichtelijke situatie, onhoudbaar voor Alem doelman Daav van Mil, raak.
Vanaf de aftrap een messcherpe aanval van Alem 3, waarna van Boxtel binnen de zestien wordt gehaakt en de bal nu dan toch echt op de stip ging.
Wilbert van Boxtel legde zelf vanaf elf meter aan. Een oude voetbalwet is dat de speler die ten val is gebracht niet zelf de strafschop moet nemen. De pingel van van Boxtel werd gestopt door de Rosmalense doelman.
De getergde Alem-spits wilde de gemiste penalty goedmaken en een paar minuten later loeierde hij de bal richting het Kruisstraatse doel, maar de bal kaatste binnenkant-paal weer terug in het veld... Hans Brekelmans verschijnt alleen voor de keeper, hij schiet met zijn rechtse chocoladebeen voorlangs...
Een corner voor Alem 3 en weer een poeier van Wilbert van Boxtel: onderkant lat en een halve meter over de lijn en hoewel de scheids er met zijn neus bovenop stond heeft hij geen doelpunt geconstateerd en laat doorspelen. Hierover maakt van Boxtel zich dermate kwaad, dat hij met een tien minuten tijdstraf van het veld moet.
Alem is de kluts kwijt en RKKSV profiteert en het verzilvert haar tweede halve kans. Een afstandschot verrast doelman van Mil en het staat tegen de verhouding in 2-0.

Na rust werkt Alem 3 zich een slag in de rondte, maar van goed voetbal is dan al geen sprake meer. De verdiende aanluitingstreffer laat toch niet lang op zich wachten. Hans Brekelmans glipt met een schaarbeweging langs zijn tegenstander, die hem daarna binnen het strafschopgebied opzichtig ten val brengt. Gerwin van der Burg legt de bal klaar en schiet de penalty binnen.
Door een Alemse verdedigingfout brengt RKKSV 4 halverwege de tweede helft de marge weer op twee. Alem 3 kwam deze tik eigenlijk niet meer de boven. Het kreeg nog wel een aantal kansen, (bij een voorzet van Brekelmans kwam Elies Grandia een teennagel te kort om de bal in te tikken en peerde van Boxtel uit kansrijke positie de bal nog maar eens over het doel) maar het geloof was weg.

Alem 3 kreeg vanmiddag een lesje in effectiviteit, waar RKKSV 4 aan twee kansen genoeg had om driemaal te scoren, maakte Alem 3 één doelpunt uit twee dozijn kansen.

Daav van Mil

Henri v/d Berk Ton Steenbekkers John Donks Ton Jansen