29-09-2013 OJC Rosmalen 16 - Alem 3 5 - 2

OJC Rosmalen 16 - Alem 3   5-2    (0-2)

OJC Rosmalen een maatje te groot

Vanuit kleedkamer 16 speelde Alem 3 vanmiddag op kunstgras tegen OJC Rosmalen 16. De Rosmalense ploeg bewees dat de 3-3 tegen Hedel 5 vorige week geen toeval was.

Het Zestiende van OJC, een voormalig basketbalteam, dat afgelopen seizoen is gaan voetballen, beschikt over een verzameling jonge, vooral fitte en meer dan redelijke voetballers.
OJC begon goed aan de wedstrijd en Alem 3 werd op eigen helft teruggedrongen. Toch is de eerste kans van de wedstrijd voor Alem. Een prima voorzet van Joop Kollenburg wordt door Wilbert van Boxtel overgeschoten. Op een counterkansje van Thomas van Mook na, is dit het enige wapenfeit van Alem 3 in de eerste helft.
Slecht coachen leidt balverlies in en hoewel keeper Tony Ketels in eerste instantie nog redt, gaat de bal er in tweede instantie toch in.
Een tweede OJC-treffer hangt lange tijd in de lucht, maar doelman Ketels houdt Alem 3 in de wedstrijd.
Tot overmaat van ramp vallen kort na elkaar Robert-Jan Hofman en Wilbert van Boxtel, beiden met een liesblessure, uit.
In de allerlaatste minuut van de eerste helft toch nog een grote kans voor Alem. De hard werkende Thomas van Mook komt na een verre uittrap van Ketels, alleen voor de OJC doelman, maar mist.

Ook in de tweede helft een sterker OJC en na een schot op de lat, valt dan toch de tweede treffer.
Daarna gaat Alem 3 opportunistischer spelen en "de lange bal" hanteren. En waar Alem 3 het in deze wedstrijd voetballend af moet leggen tegen OJC, heeft het met de lange bal meer succes en "uit de draai" maakt Theo Leerintveld de aansluittreffer.
Er komen meer kansjes; uit een corner kopt Leerintveld over, een schot van Joop Kollenburg mist rakelings het doel...
Door de Alemse dadendrang krijgt OJC meer ruimte en profiteert daar ook van. Na een eerst nog fantastische redding met de voet van doelman Ketels valt toch de 3-1.
Alem 3 toont veerkracht en komt weer terug in de wedstrijd. Theo Leerintveld slalomd door de Rosmalense verdediging en scoort 3-2.
Maar toen OJC 16 even later uit buitenspelpositie de marge weer op twee doelpunten bracht, gaf Alem 3 de strijd op. De 5-2 vlak voor tijd was enkel nog voor de statistieken.

Alem 3 verliest vanmiddag vrij kansloos van een beter OJC Rosmalen 16.

Theo Leerintveld bewees nog steeds een neusje voor de goal te hebben. Hij scoorde tweemaal

Tony Ketels

Elies Grandia