22-09-2013 Alem 3 - HHC'09 3 2 - 3

Alem 3 - HHC'09 3   2-3    (0-2)

Alem 3 levert punten in

De eerste thuiswedstrijd van Alem 3 verliep niet zoals het elftal van manager van Boxtel had verwacht. Er werd verloren van HHC'09 3

Met een hele krappe wedstrijdbezetting trad Alem 3 vanmorgen aan tegen het derde elftal van de Herpt Heusden Combinatie. Het aantal afwezigen door blessures of anderszins begint voor Alem 3 schrikbarende vormen aan te nemen.
Van Boxtel had toch een alleszins acceptabele start-elf in het veld weten te brengen, maar vanaf het begin draaide het elftal van Alem voor geen meter. De scherpte ontbrak, ballen werden te hard, te zacht of onnauwkeurig ingespeeld. Geen wonder dat de beste kansen voor HHC'09 waren. Elies Grandia kon nog op het laatste moment redding brengen, voordat de Heusdense spits alleen voor doelman Ketels af kon drukken. Na een kwartier een reuze-kans voor HHC'09, maar de linkerspits kreeg de bal vanaf de doellijn nog over het Alemse doel.
Na twintig minuten pas het eerste kansje voor Alem; na een steekbal van John Donks, schoot Wilbert van Boxtel in handen van de Heusdense doelman.
Na een half uur viel dan toch het voor HHC'09 verdiende doelpunt. Een misverstand over een ingooi werd door HHC'09 afgestraft.
En na een prima vrije trap (langs een zevenmans muur!) bepaalde HHC'09 de ruststand op 0-2.

Alem 3 komt na rust goed uit de kleedkamer en komt in no-time op gelijke hoogte. Nadat Thomas van Mook eerst nog een kans om zeep had geholpen, werd hij even later binnen de zestienmeterlijnen ten val gebracht. Kees-Jan Zwanenberg benutte de daaropvolgende strafschop. Voordat HHC'09 zich van deze tegenvaller kon herpakken scoorde Wilbert van Boxtel de gelijkmaker.
Het zag er naar uit dat Alem 3 de wedstrijd nog om kon draaien, maar ondanks een veldoverwicht kreeg het tegen de HHC'09 defensie weinig kansen en liep het tot overmaat van ramp tien minuten voor tijd tegen een scherpe Heusdense counter aan, waarop Alem geen antwoord had en weer op achterstand kwam.
Alem probeerde in de resterende minuten te geforceerd de opgelopen schade te repareren, maar vergat daarbij te voetballen, zodat het zeer sportief spelende HHC'09 3 de voorsprong betrekkelijk eenvoudig in veilige haven kon loodsen.

Opstelling

Tony Ketels