08-09-2013 Hvv/Rvv 4 - Alem 3 0 - 1

Hvv/Rvv 4 - Alem 3   0-1    (0-1)

Ziekenboeg loopt verder vol

De laatste oefenwedstrijd en generale repetitie voor de competitie was in Rossum tegen Hvv/Rvv 4. Een combinatieteam, waarvan de basis werd gevormd door het vroegere Hurwenen 3

Na het uitvallen van Wim Steenbekkers nam Joop Kollenburg de aanvoerdersband over
Hvv/Rvv 4 bleek een pittige tegenstander, dat fel tackelend het betere voetbal van Alem 3 probeerde te ontregelen. Na tien minuten de eerste gevaarlijke aanval van Alem 3. Een een/twee tussen opgekomen laatste man Ton Steenbekkers en Sten van Boxtel; Steenbekkers schiet over.

De wedstrijd levert nauwelijks kansen op, beide ploegen beperken zich tot wat onnauwkeurige en slappe afstandschoten, welke beide doelmannen niet in problemen brachten.
De mooiste actie in de eerste helft, was een perfecte voorzet van Sten van Boxtel op zijn vader Peter, die kreeg zijn hoofd wel tegen de bal, maar de nauwkeurigheid ontbrak.
Vlak voor rust kwam Alem 3 uit het niets op voorsprong. Een afstandschot van Kollenburg werd licht getoucheerd door een Rossums/Hurwenense verdediger en verdween achter de kansloze keeper in het doel.

Na rust golfde het spel zonder noemenswaardige kansen voor beide teams op en neer. Twee kansen konden nog worden genoteerd, verdeeld over de twee ploegen.
De als moderne rechtsback spelende Sten van Boxtel (hij bestreek de hele rechterkant) werd met een steekpass van Kollenburg weggestuurd en zijn schot belandde buiten bereik van de Rossums/Hurwenense keeper op de paal.
Kans twee was voor Hvv/Rvv 4. De bonkige spits ontdeed zich van linkerverdediger Gerwin van der Burg, nam de bal met een sliding mee langs libero Ton Steenbekkers en alleen voor de vandaag attent en geconcentreerd keepende Tony Ketels, schoof hij de bal langs de voor hem verkeerde kant van de paal.

Volgende week wacht om 10.30 uur SC Elshout 4 voor de eerste competitiewedstrijd. Theo Leerintveld sluit dan aan en hopenlijk ook een paar spelers uit de ziekenboeg.

Ziekenboeg: De Alem 3 ziekenboeg vulde zich vandaag verder. Na Henri van den Berk (Knie), Angelo Verhoeven (Bil), Hans Brekelmans (Knie), Wilbert van Boxtel (Lies), Kees-Jan Zwanenberg (Rug), sloten vandaag aan: Wim Steenbekkers (Knie), Marc van Boxtel (Knie) en Robert-Jan Hofman (Lies)

Tony Ketels

Sten van Boxtel Ton Steenbekkers Marc van Boxtel