01-04-2013 TEC 4 - Alem 3 2 - 0

TEC 4 - Alem 3   2-0    (2-0)

Alem 3 verliest cruciaal duel om de titel

Alem 3 verspeelde haar kampioenschapskansen

De zware wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen SCZ 3 hield de Alemse kampioenskansen in tact, maar trok een zware wissel op de wedstrijd van vandaag. Bij verschillende spelers dienden zich spierblessures aan: hamstrings, kuiten en dijbeenspieren stonden al voor aanvang van de wedstrijd strak gespannen.
Aanvoerder Wim Steenbekkers moest zelfs aan de kant blijven met een knieblessure.

Met dank aan Joop: Paaseieren voor aanvang van de match
Ook de al op zijn tandvlees gestarte Peter van Boxtel moest na een kwartier spelen de handdoek gooien (Hij werd overigens uitstekend vervangen door Jens Steenbekkers).

Geen wonder dat Alem stroef startte en al snel op achterstand kwam; 'n schitterend afstandschot liet Alem-doelman Tony Ketels kansloos.
Net op het moment dat Alem beter in de wedstrijd kwam,
viel de 2-0 op bijna identieke wijze als afgelopen zaterdag: schot op de lat en rebound in het doel.
Alem 3 leek nog voor rust de aansluitingstreffer te produceren. Door een fout van de Tielse keeper (hij liet de bal vallen na een voorzet van interim-aanvoerder Joop Kollenburg) kwam Theo Leerintveld in vrije scoringspositie, maar werd vastgehouden, een overtreding die niet werd geconstateerd door de overigens uitstekende scheidsrechter.

Na rust een gelijkopgaande wedstrijd. TEC 4 hielp een mega-kans om de wedstrijd in het slot te gooien om zeep en Alem 3 vocht zich steeds beter in de wedstrijd.
Een Alems slotoffensief tekende zich aan, toen Henri van den Berk vijf minuten voor tijd in het strafschopgebied werd gehaakt en de scheidsrechter resoluut naar de penaltystip wees. Alem 3 topscorer Wilbert van Boxtel mocht van elf meter aanleggen, maar zijn strak ingeschoten pingel sprong via de binnenkant van de paal weer terug in het veld.
Daarmee was de wedstrijd wel gespeeld en kan TEC 4 zich op gaan maken voor het kampioenschap.

Vanaf deze plaats alvast de felicitaties van Alem 3 aan TEC 4 en succes volgend seizoen in de 5e Klasse.

"Man of the Match" Kees-Jan Zwanenberg, op afstand ondersteund door aanvoerder Joop Kollenburg

Tony Ketels

Elies Sars Ton Steenbekkers Niels van Hooft