21-10-2012 Hurwenen 3 - Alem 3 1 - 3

Hurwenen 3 - Alem 3   1-3    (1-3)

De driehoekjes zijn terug

Alem 3 had zich de kritiek van manager Piet van Boxtel naar aanleiding van de wedstrijd tegen RKVSC aangetrokken. Na afgelopen donderdag met 16 ! man getrained te hebben, werd deze week in Hurwenen echt anders aan de wedstrijd begonnen dan vorige week in Velddriel.
Vanaf het begin ging de bal goed rond in de Alemse ploeg (sommigen zagen parallelen met het Spaanse Barcelona) driehoekjes waarvoor Xabi en Iniesta zich niet voor zouden hoeven te schamen. Kaatsen en wég...
Dik verdiend en in de lijn van het vertoonde spel, kwam Alem op voorsprong, na 'n schitterende combinatie, één keer raken, (Kees-Jan/John/Theo) afgerond via 'n droog schot van topscorer Wilbert van Boxtel. Alhoewel Hurwenen 3 niet echt werd weggespeeld, was het toch wachten op het tweede Alemse doelpunt. Dat kwam er ook van de voet van Gerwin van der Burg.
Hoogtepunt van deze wedstrijd was het derde Alemse doelpunt, van zo'n dertig meter legde Wilbert van Boxtel aan, en zijn schot verdween als 'n komeet in de kruising achter de volsterkt kansloze Hurwenense doelman.
Door 'n ingestudeerde vrije trap werd de Alemse defensie vlak voor rust verrast en kwam Hurwenen op 1-3.
Door wat omzettingen en invallers kwam Hurwenen na rust wat beter in de wedstrijd, waarbij het na een Alemse inschattingsfout een geweldige kans op 2-3 kreeg. De Poolse spits van Hurwenen mikte alleen voor keeper van der Zanden de bal over het Alemse doel.
Daarna was het gedaan met de Hurwenense dadendrang, Alem kwam niet meer in de problemen en had nog wat kansen om de voorsprong uit te breiden. Maar door goed keeperswerk van de Hurwenense doelman (vlak voor tijd schitterende redding op een inzet van Gerwin van der Burg) bleef het 1-3.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk