14-10-2012 RKVSC 4 - Alem 3 0 - 3

RKVSC 4 - Alem 3   0-3    (0-1)

Niet best

Iedereen rekende vanmorgen op een monsterzege van Alem 3. Alem 3 een van de titelkandidaten in de 6e Klasse 37 speelde tegen een van de lelijke eendjes in de competitie: RKVSC 4.
Ondanks de waarschuwing van manager van Boxtel, leek Alem het karwei toch te onderschatten. Het speelde in een ontzettende laag tempo met RKVSC mee, waardoor zelfs het povere Velddriel 4 'n paar keer dreigend voor het doel van Alem-keeper Bram van der Zanden kon opduiken.
Desondanks kreeg Alem legio kansen om de score te openen, maar gebrek aan scherpte en soms ook wat pech stond een Alemse voorsprong in de weg.
Pas na 25 minuten was het (en wie anders) Theo Leerintveld die de score openbrak, na een drukke onoverzichtelijke situatie (scrimmage) voor het Veldddrielse doel, reageerde hij het snelst en prikte de 0-1 binnen.
Vooraf en na dit doelpunt miste het Alemse aanvalsduo Leerintveld en van Boxtel een aantal opgelegde kansen, raakten de paal en René van Boxtel kopte op de lat, maar tot aan de rust was en bleef het 0-1.
In de tweede helft leek Alem snel orde op zaken te stellen; Wilbert van Boxtel schoot meteen na rust snoeihard 0-2 binnen en aanvoerder Wim Steenbekkers kort daarna met 'n soort van hakje 0-3. Met Wim Steenbekkers is meteen de beste man van Alem 3 genoemd, als enige haalde hij zijn normale niveau.
Na de 0-3 zakte Alem weer terug in het spel van de eerste helft, speelde te slap, het wilde het te vaak te mooi doen waardoor het wederom een zwik kansen en mogelijkheden om zeep hielp. RKVSC kreeg in de slotfase zelfs een paar kansen om een treffer te scoren, maar in de geest van de wedstrijd slaagde ook RKVSC er niet in doeltreffend te zijn.

Drie punten en al met al een wedstrijd om maar snel te vergeten, ware het niet dat er vanmorgen toch wat scheurtjes te zien waren in het hechte front waar Alem 3 normaal gesproken voor staat... Coach van Boxtel tilde echter niet te zwaar aan een en ander en sprak na de wedstrijd van een incident. Hopelijk blijft het daarbij.

Opstelling

Bram v/d Zanden